Ofte stillede spørgsmål: Kaspersky VPN
Kaspersky VPN FAQ
Se de oftest stillede spørgsmål om vores VPN-tjeneste.
- Hvad er Kaspersky VPN Secure Connection?
- Hvordan kommer jeg i gang med at bruge Kasperskys ubegrænsede VPN?
- Hvordan ændrer jeg en enhed fra den gratis til den ubegrænsede version af Kaspersky VPN?
- Hvordan konfigurerer jeg en forbindelse via OpenVPN?
- Hvor kan jeg se oplysninger om min brug af VPN?
- Hvordan er Kaspersky VPN i sammenligning med andre VPN-tjenester?
- Hvordan fungerer de forskellige Kaspersky VPN-abonnementer?
- Hvordan ændrer jeg en enhed til den ubegrænsede version af Kaspersky VPN?
- Hvordan fornyr jeg mit Kaspersky VPN-abonnement?
- Hvordan opsiger jeg mit VPN-abonnement?
- Hvordan fjerner jeg en enhed fra mit VPN-abonnement?
- Hvad sker der, hvis jeg har flere abonnementer, og de hver især er for et forskelligt antal enheder?
- Jeg får denne fejlmeddelelse på min enhed: "Secure connection is temporarily unavailable"
- “Kaspersky VPN Secure Connection is already installed” vises på min enhed.
- Hvorfor kan jeg ikke tilgå et bestemt websted, når Kaspersky VPN er slået fra?
- Der var en fejl ved etablering af en HTTPS-forbindelse med Kaspersky-serveren.
- Åbning af Kaspersky VPN slår wi-fi'en fra på min HP-enhed. Hvordan løser jeg det?
Operativsystemer
- Hvordan slår jeg min VPN-forbindelse til?
- Hvordan vælger jeg en VPN-server?
- Min VPN-forbindelse faldt ud, hvordan kan jeg fortsat beskytte mine data?
- Hvordan konfigurerer jeg mine VPN-indstillinger til specifikke wi-fi-netværk?
- Hvor kan jeg tjekke, om min forbindelse er sikker, og se, hvor meget trafik jeg har til rådighed?
Læs mere om VPN
Kan du ikke finde, hvad du skal bruge?
Køb trygt og sikkert
Hvis du ikke er tilfreds med dit nye VPN, skal du bare fortælle os det, så får du alle pengene retur.

Få Kaspersky VPN i dag
Få alle fordelene ved Kaspersky VPN, enten alene eller som en del af Kaspersky Premium sikkerhedsplan.
- Windows®
- macOS®
- Android™
- iOS®
- Ubegrænset, ultrahurtigt VPN
- 2000+ hurtige servere på 90+ lokationer
- Kill Switch-beskyttelse mod datalækage
- Streaming-support
- VPN til routere
- Anti-virus i realtid
- Optimering af ydeevne
- Identitetsbeskyttelse
- Fjernbetjent IT-support
- Windows®
- macOS®
- Android™
- iOS®
- Ubegrænset, ultrahurtigt VPN
- 2000+ hurtige servere på 90+ lokationer
- Kill Switch-beskyttelse mod datalækage
- Streaming-support
- VPN til routere
- Anti-virus i realtid
- Optimering af ydeevne
- Identitetsbeskyttelse
- Fjernbetjent IT-support
Systemkrav
På alle enheder
Internetforbindelse er påkrævet
Windows®-baserede stationære og bærbare computere
150 MB ledig plads på harddisken
Microsoft Windows 11¹ Home/Pro/Enterprise2
Microsoft Windows 10¹ Home/Pro/Enterprise
Microsoft Windows 8 og 8.1/Pro/Enterprise/8.1-opdatering
Microsoft Windows 7 Starter/Home Basic/Home Premium/Professional/Ultimate – SP1 eller nyere
Processor: 1 GHz eller hurtigere
Hukommelse (RAM): 1 GB (32-bit) eller 2 GB (64-bit)
Windows-baserede tablets (systemer med en Intel®-processor)
Microsoft Windows 11¹ Home/Pro/Enterprise²
Microsoft Windows 10¹ Home/Pro/Enterprise
Microsoft Windows 8 og 8.1/Pro (64-bit)
Minimumsskærmopløsning: 1024 x 600
Stationære og bærbare Mac®-computere
320 MB ledig plads på harddisken
Hukommelse (RAM): 1 GB
macOS 11 – 132
Android-smartphones og -tablets
System med en Intel® Atom x86 processor, ARMv7 platforme eller nyere
150 MB ledig plads
Android™ 8 - 13
Minimumsopløsning af skærm: 800x480
iPhone og iPad
iOS® 15 - 16
150 MB ledig plads
Når du installerer Kaspersky Internet Security og Kaspersky VPN på dine mobile enheder, kan du overføre VPN-funktionaliteten til din Kaspersky Internet Security-app. Så vil VPN’et kun være tilgængeligt via Kaspersky Internet Security. Du kan føre VPN-funktionaliteten tilbage, ved at følge vores vejledning.
Bemærk, at vi ikke understøtter betaversioner/forhåndsversioner af nye operativsystemer. Kun de endelige operativsystemer, der er offentligt tilgængelige, understøttes af produktet.
1 Hvis du bruger Windows 11/10, kan det være nødvendigt at downloade og installere alle tilgængelige programrettelser til Kasperskys sikkerhedssoftware. Produktet er ikke beregnet til at køre på Windows 11/10 Mobile/S/Education/IoT Core-udgaver
2 Produktfunktionalitet kan pt. være begrænset på visse enheder og operativsystemer. Se nærmere oplysninger på support.kaspersky.com.
På alle enheder
Internetforbindelse er påkrævet – til produktaktivering og opdateringer samt adgang til visse funktioner
Du skal have en My Kaspersky-konto for at bruge tjenesten
Teknologi til beskyttelse af webkameraer og mikrofoner kører kun på computere. Funktionen fås til et udvalg af kompatible webkameraer. Du finder en komplet liste over kompatible enheder ved at gå til: https://support.kaspersky.com/15783#cameras (pc'er) og https://support.kaspersky.com/15784#cameras (Mac-computere)
Windows®-baserede stationære og bærbare computere (system med en x86-processor)
1500 MB ledig plads på harddisken
Microsoft Windows 11¹ Home/Pro/Enterprise2
Microsoft Windows 10¹ Home/Pro/Enterprise2
Microsoft Windows 8 og 8.1/Pro/Enterprise/8.1-opdatering2
Microsoft Windows 7 Starter / Home Basic & Premium / Professional / Ultimate – SP1 eller nyere2
Processor: 1 GHz eller nyere
Hukommelse (RAM): 1 GB (32-bit) eller 2 GB (64-bit)
Minimumsskærmopløsning: 1024 x 768
Stationære og bærbare Mac®-computere
3455 MB ledig plads på harddisken
Hukommelse (RAM): 2 GB
Mac®: macOS® 11 – 132
Android-smartphones og -tablets³
Android™ 8 - 13
Minimumskærmopløsning: 320 x 480
iPhone og iPad
iOS® 15 - 16
Bemærk, at vi ikke understøtter betaversioner/forhåndsversioner af nye operativsystemer. Kun de endelige operativsystemer, der er offentligt tilgængelige, understøttes af produktet.
¹ Hvis du bruger Windows 11/10, kan det være nødvendigt at downloade og installere alle tilgængelige programrettelser til Kasperskys sikkerhedssoftware. Produktet er ikke beregnet til at køre på Windows 11/10 Mobile/S/Education/IoT Core-udgaver.
² Nogle produktfunktioner fungerer muligvis ikke på 64-bit operativsystemer. Gå ind på https://support.kaspersky.com/common/compatibility for at få flere oplysninger.
³ Kaspersky Premium for Android-funktionaliteten kan være begrænset på visse enheder. Gå ind på https://support.kaspersky.com/help/Kaspersky/Android_knownissues/da-DK/195522.htm for at få flere oplysninger.
Sådan virker abonnementet
Når du abonnerer, betaler du introduktionsprisen for den første periode. Introduktionsprisen står både på tilbudssiden, i indkøbskurven og på din e-mailkvittering, sammen med tilbuddets andre oplysninger, som fx:
- Antal enheder
- Varighed for første og efterfølgende perioder
- Fornyelsespris for næste og efterfølgende perioder
Fornyelsesprisen kan afvige fra introduktionsprisen og kan ændres. Vi giver dig besked om fornyelsesprisen for dit abonnement via e-mail før fornyelsesdatoen.
Bemærk venligst, at der kan forekomme rabatter og tilbud, på tidspunktet for din næste fornyelse, som ikke gælder dig.
Dit abonnement bliver automatisk fornyet for en ny periode, indtil du opsiger det. For at undgå afbrydelse i beskyttelsen debiterer vi dig via din betalingsmetode:
- 15 dage før dit abonnement udløber ved et årsabonnement (1 år eller længere)
- 5 dage før dit abonnement udløber ved et månedsabonnement
Vi giver dig besked om kommende automatiske fornyelser pr. e-mail:
- 30 dage før dit abonnement udløber ved et årsabonnement (1 år eller længere)
- 7 dage før dit abonnement udløber ved et månedsabonnement
Du kan til altid stoppe den automatiske fornyelse af dit abonnement.
Hvis du opsiger det, har du stadig fuld beskyttelse, indtil udgangen af den betalte periode. Derefter stopper dit abonnement, og du vil ikke blive opkrævet for nogen efterfølgende perioder.
Du kan stoppe den automatiske fornyelse af dit abonnement via din My Kaspersky-konto. Opsig det sådan:
- Log ind på my.kaspersky.com
- Gå til din abonnementside
- Klik på Administrer abonnement
- Vælg Opsig abonnement, og følg trinene for at bekræfte opsigelsen
Du kan også stoppe den automatiske fornyelse ved at kontakte Kasperskys kundesupport.
Hvis du allerede er debiteret den næste abonnementsperiode, har du 30 dage, regnet fra faktureringsdatoen, til at bede om fuld refusion af fornyelsesbetalingen.
Når du vil bede om refusion, skal du kontakte Kasperskys kundesupport.