Kaspersky Lab fortrolighedspolitik for hjemmesider

Denne fortrolighedspolitik gælder for AO Kaspersky Lab, der ligger i bygn. 3, 39A, Leningradskoe Shosse, Moskva, 125212, Den Russiske Føderation og Kasperskys partnerselskabers (“Kaspersky”, “Kaspersky Lab” eller “vi”) hjemmesider, der modtager data og linker til denne fortrolighedspolitik. Den finder ikke anvendelse på Kaspersky-hjemmesider, som ikke viser eller indeholder et link til denne fortrolighedspolitik, eller som har deres egen fortrolighedspolitik. Ligeledes finder den ikke anvendelse på Kaspersky Labs services og produkter, medmindre disse indeholder et link til denne fortrolighedspolitik.

I denne politik om beskyttelse af personlige oplysninger oplyses du om behandling og privatlivsbeskyttelse af dine personlige data, når du benytter vores websteder. Idet vi er en virksomhed med ekspertise i sikkerhed, er beskyttelse af personlige oplysninger og datasikkerhed meget vigtigt for os. Vi prioriterer således at respektere og beskytte dit privatliv og behandle dine personlige oplysninger fortroligt. Vi anbefaler at besøge dette websted jævnligt, idet denne politik om beskyttelse af personlige oplysninger kan blive opdateret grundet mulige ændringer i lovgivningen eller ændringer i vores interne procedurer.

Klik her for at få mere at vide om Kaspersky Lab Global Privacy Policy Klik her.

Senest opdateret: 01.12.2017

1. Hvad betyder personlige oplysninger?

"Personlige oplysninger" henviser til oplysninger, som vedrører en identificeret eller identificerbar fysisk person. Er vi ikke i stand til at fastslå en direkte forbindelse til dig personligt (i det mindste ikke uden at bruge uforholdsmæssigt meget tid og anstrengelser), så er disse oplysninger ikke personlige oplysninger.

2. Hvordan indsamler og behandler vi dine personlige oplysninger generelt?

Generelle principper

Du kan som hovedregel altid gå ind på og læse de fleste dele af vores websteds indhold uden at skulle afgive nogen personlige oplysninger.

Statistisk data

I processen med at hente dine ønskede oplysninger fra vores websteder, lagrer vores servere visse oplysninger, som skal bruges til at levere servicen og/eller til statistiske eller sikkerhedsmæssige formål. Dette sker anonymt eller i pseudonymiseret form. I denne kontekst registreres de generelle oplysninger, såsom dit domænenavn eller din browser. Disse data gør det ikke muligt for os at drage konklusioner med hensyn til din identitet. Disse anonymiserede eller pseudonymiserede oplysninger slettes straks efter den statistiske anvendelse.

Premium-indhold

For at få adgang til flere indholdselementer, såsom hvidbøger, videoer, registrering i forbindelse med begivenheder eller særligt målrettet marketingmateriale, beder vi om din e-mailadresse og dit navn (obligatoriske oplysninger), inden dette premium-indhold kan hentes, eller du kan få yderligere oplysninger om andet indhold. Disse oplysninger bruges af Kasperskys lokalkontor i dit land, så vi kan sende dig yderligere oplysninger om produkter og tjenester, som kan være af interesse for dig. Abonnementet er frivilligt, og du kan annullere dit abonnement når som helst ved at klikke på linket til afmelding i e-mailen. I så fald bliver dine registreringsdata slettet, og du vil ikke længere have adgang til premium-indhold, medmindre du begynder at abonnere på det igen.

Gratis prøveversioner

Ønsker du at teste vores produkter, vil vi også bede om din e-mailadresse og dit navn. Disse oplysninger bruges til at sende dig aktiveringskoden og påminde dig om udløbet af prøveperioden. Op til 14 dage efter udløbet af prøveperioden kan du modtage en endelig påmindelse samt et tilbud om at købe en fuld licens. Prøveregistreringen er frivillig, og du kan trække dit samtykke tilbage når som helst ved at klikke på linket til afmelding i e-mailen. Lige så snart du vælger at afmelde dig, sletter vi dine oplysninger, medmindre du ønsker at købe en fuld licens.

Nyhedsbreve, gratis produktopdateringer og særtilbud

Hvis du har tilmeldt dig til det og givet os dit navn og din e-mailadresse, vil vi bruge disse data til at give dig yderligere oplysninger om produkter og tjenester, gratis produktopdateringer og specialtilbud, som kan have din interesse. Abonnementet er frivilligt, og du kan annullere dit abonnement når som helst ved at klikke på linket til afmelding i e-mailen. I så fald bliver dit navn og din e-mailadresse slettet, og vi vil ikke længere sende dig den slags e-mails, medmindre du tilmelder dig igen. 

Kontaktformularer

Ønsker du at kontakte os via vores kontakt- og supportformularer, vil du blive bedt om at afgive dine kontaktoplysninger (indtastningsfelter markeret med "*"), som vi udelukkende behandler eller gør brug af, i det omfang det er nødvendigt at komme i kontakt med dig og give dig de ønskede oplysninger. Hvis du ønsker det, kan du afgive yderligere oplysninger (i datafelterne, der ikke er markeret med "*"), og som vi naturligvis også behandler i overensstemmelse med alle krav om databeskyttelse, der finder anvendelse herpå. Disse oplysninger videresendes til Kasperskys lokale teams i din region. Kasperskys lokale teams gør brug af dine data, når de skal i kontakt med dig.

Live Webchat

Når du bruger vores Live Webchat-service, indsamler og behandler vi udelukkende de personlige oplysninger, som du eventuelt giver os, til at levere servicen til dig og leve op til vores respektive forpligtelser. I særdeleshed:

  • under en chat-session indsamler og behandler vi data såsom din IP-adresse, klokkeslæt og dato for chatten samt chatindhold og uploadede filer for at give dig den service
  • derudover vil vi indsamle og behandle indholdet af din chat med vores supportteam (chat-historik) og alle uploadede filer for at styre og forbedre vores service og/eller til bedre at forstå henvendelser ved sammenligning med tidligere chats
  • vi indsamler og behandler din e-mailadresse, aktiveringskode og licensnummer for at lade kundeservice se dine kontooplysninger og tage sig af din forespørgsel, og for at få indholdet af dine chats sendt til dig

Årlige kundetilfredshedsmålinger for brugere af Teknisk Support

Kaspersky Lab foretager en årlig undersøgelse blandt brugere af Teknisk Support med henblik på at forbedre servicekvaliteten. For at kunne gennemføre de årlige kundetilfredshedsundersøgelser modtager vi følgende oplysninger:

  • Din e-mailadresse, der gør det muligt for os at identificere dig som bruger i vores database og linke din mening i undersøgelsen med dine kontakter og din historik f.s.v.a. henvendelser til vores tekniske supportteam.
  • Den vurdering, du gav vores tekniske supportteam og anbefalinger, der vil blive brugt til at forbedre kvaliteten af den service, der ydes af Kaspersky Labs Teknisk Support.

Juridisk nødvendighed

Vær opmærksom på, at vi kan blive nødt til at videregive dine personlige oplysninger, hvis det kræves af offentlige institutioner, domstole eller andre myndigheder, eller for at beskytte offentligheden eller en person, eller for at forhindre eller stoppe aktiviteter, som vi anser for at være ulovlige.

3. Hvordan indsamler og behandler vi dine personlige oplysninger på særlige websteder?

My Kaspersky , Kaspersky Small Office Security Management Console, Anti-Theft Web Management og Protect a Friend, samlet set “Portalen”

Kontoregistrering

For at bruge portalen og få adgang til alle dens funktioner, skal du oprette en personlig konto, som kræver, at du giver os din e-mailadresse (som bliver dit brugernavn) og en adgangskode. Vi vil kun behandle og bruge disse oplysninger for at give dig portalens tjenester, medmindre du udtrykkeligt tilvælger behandling eller anvendelse til andre formål (for eksempel til at modtage relevante nyheder om produkter og tjenester fra Kaspersky Lab via e-mail).

Knyt din konto til en Facebook-konto, hvis du vil logge på My Kaspersky ved at bruge dine Facebook-oplysninger.

Besøg Facebook Data Policy for yderligere oplysninger om deres behandling af fortrolige oplysninger.

Kontoindstillinger og køb

Du kan se, opdatere eller rette dine kontodata, adgangskode og præferencer eller endda slette din konto når som helst ved at trykke på "Kontoindstillinger". Derudover vil du kunne se dine tidligere køb fra vores webshop-udbyder.

Under kontoindstillinger kan du tilknytte et bankkort, så du nemt kan købe ekstra produkter og tjenester fra Kaspersky Lab. Hvis du aktiverer denne mulighed, vil vores webshop-udbyder knytte dine bankkortdata til din konto og gemme dem til fremtidige ordrer. Kaspersky Lab vil etablere et særligt link til din konto hos vores webshop-udbyder og vil afgive ordrer på dine vegne, når de udføres af dig. Vores webshop-udbyder giver os også oplysninger om udløbsdatoen på dit bankkort og de 4 sidste cifre på dit kreditkort. Men vi vil ikke få adgang til andre data om dine kreditkortoplysninger, der er blevet lagret af vores webshop-udbyder. Forbindelsen til din konto vil kun blive etableret teknisk gennem en kombination af et internt bruger-ID og en adgangskode. Disse oplysninger vil ikke give os adgang til dit kreditkort eller andre personlige data, som er lagret af vores webshop-udbyder. Det interne bruger-ID bruges til at behandle ordrer, som du har afgivet via webshoppen.

Enheder

Efter registrering vil du være i stand til at styre alle dine enheder, som du beskytter med produkter fra Kaspersky Lab. Du kan for eksempel sikre mistede eller stjålne enheder, nemt kontrollere status for Kaspersky Lab-produkter på hver enhed eller løse eksisterende problemer. For at gøre dette, skal du tilslutte disse enheder ved hjælp af funktionen "Enheder". I så fald bliver der nødvendigvis skabt en forbindelse mellem din konto på Portalen og de enheder, du tilslutter. Den vil naturligvis kun blive brugt til det formål at forsyne dig med administrationstjenesten "Enheder", medmindre du udtrykkeligt tilvælger en anvendelse til andre formål.

Licenser

Du kan administrere alle dine Kaspersky Lab-produktlicenser vha. funktionen "Licenser", hvis du tilføjer din(e) gyldige aktiveringskode(r) for hvert produkt og forbinder den til den enhed, hvorpå den bruges. Du kan også vælge automatisk at blive påmindet om udløb af licenser, eller bruge funktionen auto-fornyelse. Påmindelser vil kun blive sendt til dig via e-mail, hvis du udtrykkeligt tilvælger det.

Support til brugere af hjemmeprodukter eller produkter til mindre virksomheder (via My Kaspersky-portalen)

Hvis du beder om support fra vores Teknisk Support eller Virus Lab via supporttjenester, beder vi dig om de oplysninger, der er nødvendige, for at vi kan give dig en sådan support, såsom dit registrerings-/licensnummer, e-mailadresse, oplysninger om det produkt, som dit problem drejer sig om, din computers hardware, software og det problem, du oplever. Derudover kan det være nyttigt, eller måske endda nødvendigt, at du sender os de filer, du har problemer med, via funktionen "upload". Disse filer kan også indeholde personlige oplysninger, såsom filnavne, metadata eller indhold, der gør det muligt at identificere en enkeltperson. Det er naturligvis altid dit valg, om du vil uploade filer.

Kaspersky Motorsport Website

Paddock

Når du tilmelder dig Paddock, behandler vi dit fornavn, dit efternavn, din e-mailadresse og valgte brugernavn/adgangskode, og vi sender dig en e-mail for at bekræfte din tilmelding.

Når du er logget ind, kan du tilpasse dine personlige præferencer og komme med kommentarer til andre brugere. Disse kommentarer er synlige for alle brugere, så længe vores systemer anser dem for at være passende, og dit brugernavn bliver vist ved siden af din kommentar. Vi forbeholder os ret til at fratage brugere retten til at kommentere af hensyn til andre brugere af Paddock.

Du kan slette din Paddock-konto når som helst, hvis du måtte ønske det. Hvis du sletter din konto, sletter vi dine personlige oplysninger fra vores optegnelser inden for 24 timer.

Vi sender dig e-mails for at holde dig opdateret, når en ny funktion er blevet tilføjet, fortælle dig, når Paddock er åben forud for løb samt, fra tid til anden, for at oplyse dig om produkter, som vi mener er passende.

Kontakt os

Når du indtaster dine oplysninger i denne sektion af webstedet, sender vi dig en e-mail for at bekræfte dit abonnement. Når dit abonnement er bekræftet, sender vi dig regelmæssigt en e-mail for at holde dig opdateret med de seneste nyheder fra Kaspersky Motorsport. Du kan ændre dine oplysninger og opsige dit abonnement når som helst ved at bruge de relevante links, som du finder i hver e-mail.

Kontakt os

Når du indtaster dine oplysninger i denne sektion af webstedet, sender vi dig en e-mail for at bekræfte, at vi har modtaget din forespørgsel. Vi bruger kun dine personlige oplysninger fra denne blanket til at svare på din forespørgsel.

Kaspersky Endpoint Security Cloud

Kontoregistrering

For at bruge Kaspersky Endpoint Security Cloud og få adgang til alle dens funktioner, skal du oprette en personlig konto, som kræver, at du giver os din e-mailadresse (som bliver dit brugernavn) og en adgangskode. Vi vil kun behandle og bruge disse oplysninger for at give dig Kaspersky Endpoint Security Clouds tjenester, medmindre du udtrykkeligt tilvælger behandling eller anvendelse til andre formål (for eksempel til at modtage relevante nyheder om produkter og tjenester fra Kaspersky Lab via e-mail).

Kontoindstilinger

Du kan se, opdatere eller rette dine kontodata, adgangskode og præferencer eller endda slette din konto når som helst ved at trykke på "Kontoindstillinger".

Enheder

Efter registrering kan du administrere alle de enheder, du sikrer med Kaspersky Lab-produkter, i Kaspersky Endpoint Security Cloud. Du kan for eksempel sikre mistede eller stjålne enheder, nemt kontrollere status for Kaspersky Lab-produkter på hver enhed eller løse eksisterende problemer. For at gøre det, skal du forbinde disse enheder via funktionaliteten i Kaspersky Endpoint Security Cloud. I så fald bliver der nødvendigvis skabt en forbindelse mellem din konto og de enheder, du tilslutter. Før du begynder at administrere enheder via Kaspersky Endpoint Security Cloud, bør du tage alle nødvendige skridt for at overholde reglerne for brugen af tjenesterne i Kaspersky Endpoint Security Cloud. Derudover bør du justere indstillingerne i funktionaliteterne i Kaspersky Endpoint Security Cloud i det omfang det er nødvendigt for at opfylde dine behov. Få flere oplysninger ved at besøge vores online dokumentation.

De enheder, der administreres, overfører data til administrationsserveren for at sikre, at Kaspersky Endpoint Security Cloud fungerer. For at få en oversigt over de indsamlede data om administrerede enheder af Kaspersky Endpoint Security Cloud, henvises til afsnittet "Om dataprovision".

Kaspersky Security for Microsoft Office 365

Kontoregistrering

For at bruge Kaspersky Security for Microsoft Office 365 og få adgang til alle dens funktioner, skal du oprette en personlig konto, som kræver, at du giver os din e-mailadresse, et virksomhedsnavn og en adgangskode. Du kan bruge en Kaspersky Endpoint Security Cloud-konto. Vi vil kun behandle og bruge disse oplysninger for at give dig Kaspersky Security for Microsoft 365's tjenester, medmindre du udtrykkeligt tilvælger behandling eller anvendelse til andre formål (for eksempel til at modtage relevante nyheder om produkter og tjenester fra Kaspersky Lab via e-mail). Den e-mailadresse, der blev angivet under tilmeldingen, vil blive brugt til meddelelser vedrørende provision af Kaspersky Security for Microsoft Office 365-tjenesten, herunder at informere dig, når tjenesten ikke er tilgængelig, når prøveperioden er udløbet, eller når opdateringer er blevet frigivet.

Kontoindstilinger

Du kan se, opdatere eller rette dine kontodata, adgangskode og præferencer eller endda slette din konto når som helst ved at trykke på "Kontoindstillinger".

Konfigurering af tjenesten

Kaspersky Security for Microsoft Office 365 er direkte integreret med Office 365, som kræver adgang til Exchange Online.

Hvis du vælger automatisk konfigurering spørger tjenesten om Global Admin-oplysninger. Tjenesten gemmer ikke disse data på nogen måde, men bruger dem kun til den indledende konfigurering og oprettelse af en særlig konto for e-mailbeskyttelse.

Hvis du vælger manuel konfigurering, er Global Admin-oplysninger ikke nødvendige, og den særlige konto for e-mailbeskyttelse oprettes manuelt af administrator.

Sådan virker tjenesten

Når den er i brug, modtager tjenesten Kaspersky Security for Microsoft Office 365 beskeder og andre emner (møder, opgaver osv.), der skal scannes, og de behandles i overensstemmelse med indstillingerne for beskyttelse. Kaspersky Security for Microsoft Office 365 gemmer ikke beskeder eller emner, der kræver scanning, i sin infrastruktur.

Listen over data, der kan tilgås af tjenesten Kaspersky Security for Microsoft Office 365 samt de data, der indsamles under udførelsen af tjenesten, kan ses i Dokumentation under "Om dataprovision".

Teknisk support

Hvis du beder om support fra vores Tekniske Support eller Virus Lab via vores tekniske supporttjenester, beder vi dig om de oplysninger, der er nødvendige, for at vi kan give dig en sådan support, såsom dit registrerings-/licensnummer, e-mailadresse, oplysninger om det produkt, som dit problem drejer sig om, din computers hardware, software og det problem, du oplever. Derudover kan det være nyttigt, eller måske endda nødvendigt, at du sender os de filer, du har problemer med, via funktionen "upload" i CompanyAccount. Disse filer kan også indeholde personlige oplysninger, såsom brugerspecifikke filnavne, metadata eller indhold, der gør det muligt at identificere en enkeltperson. Det er naturligvis altid dit valg, om du vil uploade filer.

 

Kaspersky Lab VirusDesk

Kaspersky VirusDesk er et websted, der er designet til at scanne filer og URLs for vira og levere scanningsresultater til dig for at hjælpe os med at forbedre vores detektionsmetoder, hvilket er i din bedste interesse, og samtidig levere yderligere oplysninger til dig vedrørende filer eller URLs, der i virkeligheden kan være:

  1. a) ondsindet, men som Kaspersky Labs antivirussoftware ikke har detekteret og/eller klassificeret som ondsindet ("Inficeret"), eller
  2. b) ren, men som Kaspersky Labs antivirussoftware fejlagtigt har klassificeret som ondsindet (“Falsk positiv”).

Derfor giver Kaspersky VirusDesk dig mulighed for at uploade en fil (op til 50 MB) til vores servere eller for at levere en URL-adresse til os, så vi kan undersøge dem for kendte potentielle malwareinficeringer, og give vores eksperter i Kaspersky Anti-Virus Lab mulighed for at udføre yderligere scanninger og analyser af indholdet i den henseende.

Hos Kaspersky Lab respekterer vi dit ønske om at beskytte personlige oplysninger. Derfor indsamler og behandler vi kun personlige oplysninger, der er nødvendige for en altomfattende operation hos Kaspersky Virus Desk.

Du træffer alle afgørelser om, hvorvidt du vil afgive personlige oplysninger. Men du skal være opmærksom på, at du muligvis ikke er i stand til at bruge Kaspersky Virus Desk, hvis du ikke ønsker at afgive de krævede oplysninger. Hvis du for eksempel vil uploade en fil, der indeholder personlige oplysninger, til scanning, er det alene dit ansvar at vurdere og beslutte, hvorvidt du vil og har tilladelse til at dele oplysningerne med os. Her hos Kaspersky Lab bruger vi udelukkende sådanne data til at scanne og analysere dem for mulig malwareinficering, men vi kan ikke tage ansvar for din ret til at dele disse data med os.

Hvis du gerne vil modtage feedback vedrørende mulig malwareinficering af de data, du har sendt til os, kan du indtaste din e-mailadresse, når du har klikket på "Jeg vil gerne modtage tjekresultater via e-mail". Vi bruger din e-mailadresse til at levere sådanne resultater til dig, og til at levere andre kundesupporttjenester til dig baseret på dine tidligere anmodninger.

Kaspersky CompanyAccount

Kontoregistrering

For at bruge CompanyAccount og få adgang til alle funktioner, skal du oprette:

  • en personlig konto
  • en konto for dit firma, medmindre dine kolleger har gjort det tidligere

Det vil kræve, at du oplyser dit firmas e-mailadresse (som bliver dit brugernavn), adgangskode, fornavn og efternavn, firmanavn og land, samt dit firmas licens til at bruge applikationer fra Kaspersky Lab. Vi indsamler og behandler kun disse oplysninger med henblik på at levere CompanyAccount-tjenester og teknisk support, medmindre du udtrykkeligt vælger at få dem indsamlet og behandlet til andre formål. Når din personlige konto er blevet registreret, bliver den forbundet til din firmakonto.

Hvis din firmakonto er blevet oprettet tidligere, bliver dine registreringsoplysninger (fornavn og efternavn samt firmaets e-mailadresse) sendt til administrator af CompanyAccount fra dit firma. Den firmaansatte, der først registrerer firmaet og en personlig konto, bliver typisk udpeget som administrator.

Kontoindstilinger

Du kan når som helst se, opdatere og rette dine kontooplysninger og din adgangskode, eller slette din konto på fanen "Min konto". Når din konto er blevet slettet, gemmer Kaspersky Lab dine data for at forbedre vores kundeservice, men din adgang til CompanyAccount via den konto vil blive blokeret.

Administrator af din CompanyAccount kan også ændre dine kontoindstillinger og gendanne din adgangskode.

Hvis du er administrator af dit firmas CompanyAccount, kan du redigere personlige konti for alle dine kolleger og blokere hele firmaets konto (de ansattes personlige konti bliver i systemet).

Licenser

Du kan tilføje og se din virksomheds licenser til Kaspersky Lab-produkter på fanen "Licenser" på din CompanyAccount (aktiveringskoder eller nøglefiler til hvert produkt). Den licens, der gives under registreringen, bliver automatisk tilføjet til din virksomheds CompanyAccount.

Nøglefiler bliver ikke fysisk lagret på CompanyAccount. Systemet gemmer kun en registrering af dit firmas licens.

Alle medarbejdere med en personlig konto i tilknytning til dit firmas CompanyAccount har adgang til listen over licenser.

Administratoren af din CompanyAccount kan fjerne dit firmas licenser ved at slette dem fra listen.

Kontrakter

Hvis dit firma køber yderligere kundesupporttjenester, kan du se en liste over de tilkøbte tjenester på fanen "Kontrakter", når købet er blevet registreret.

Listen over kontrakter vil være tilgængelig for de af firmaets ansatte, der er autoriseret til at bruge de tilkøbte tjenester på købstidspunktet. Disse ansatte vil automatisk modtage meddelelser om kontraktens udløb.

Kundesupportanmodninger

Hvis du kontakter kundesupport eller Anti-Virus Lab for support via CompanyAccount, beder vi dig måske om at indsende oplysninger, som vi har brug for for at kunne yde dig support. Det kan for eksempel dreje sig om oplysninger vedrørende det produkt, som din henvendelse drejer sig om, computerhardware, dit firmas netværk, software og det problem, du oplever. Derudover kan det være nyttigt, eller måske endda nødvendigt, at du sender os de filer, du har problemer med, eller filer, der definerer konfigureringen af din computer eller dit netværk. Det kan du gøre ved at bruge funktionen "Vedhæft filer" på rekvisitionen. Disse filer kan indeholde brugerspecifikke oplysninger eller andre filnavne, metadata eller indhold, der gør det muligt at identificere en person. Det er altid dit valg, om du vil uploade disse filer. Hvis du gerne vil uploade filer, skal du først læse og acceptere vores Regler om provisionering på siden "Upload filer".

For at kunne vælge den rigtige afdeling af kundesupport til din henvendelse, bruger vi oplysninger om dit firmas licenser, land og måske det sprog for brugergrænseflade, der er valgt i din CompanyAccount.

Dine kolleger kan få adgang til dine anmodninger, hvis administrator af din CompanyAccount manuelt ændrer de relevante indstillinger (administrator kan automatisk se anmodninger). Adgang til anmodninger er ikke tidsbegrænsede, men de filer, du uploader, bliver måske slettet seks måneder efter, at din anmodning er blevet lukket.

Kaspersky Labs partnerportal

Vi anmoder om personlige oplysninger, når du afgiver en ordre, registrerer et produkt, anmoder om en tjeneste, besvarer en undersøgelse, deltager i en konkurrence, korresponderer med os eller deltager i visse andre aktiviteter på vores websted. F.eks.:

  • Hvis du afgiver en ordre online til os, bliver du bedt om oplysninger til gennemførelsen af transaktionen, f.eks. dit navn, din adresse og dit kreditkortnummer.
  • Hvis du anmoder om teknisk support via e-mail eller telefon, beder vi dig om oplysninger til gennemførelse af transaktionen, f.eks. dit registrerings-/licensnummer og oplysninger om hardware og software på din computer og typen af det problem, du oplever.

Du træffer alle afgørelser med hensyn til, om du ønsker at fortsætte med eventuelle aktiviteter, der kræver personlige oplysninger. Men du skal være opmærksom på, at hvis du ikke ønsker at afgive de krævede oplysninger, så er du muligvis ikke i stand til at fuldføre transaktionen.

Vi bruger personlige oplysninger på følgende måde:

  • Til at forsyne dig med oplysninger om virusadvarsler, produktopgradering, nye produkter, tjenester, nyhedsbreve, informative e-mails og research om fremtidige produktidéer og -forbedringer
  • Til at hjælpe os med at skabe indhold, der er relevant for dig
  • Til at give dig specielle Kaspersky-specifikke tilbud, der kan interessere dig
  • Til at hjælpe os med at skabe bedre produkter og tjenester, der opfylder dine behov
  • Til at give dig tilladelse til at købe eller downloade produkter, få adgang til tjenester eller på anden måde deltage i aktiviteter, du vælger
  • For at hjælpe dig med hurtigt at finde software, tjenester eller produktoplysninger, der er vigtige for dig,

har Kaspersky Lab kontrakter med eksterne leverandører, der leverer tjenester på vores vegne. De kan blive brugt til at distribuere produkter, levere teknisk support eller håndtere ordrebehandlingen. Vores leverandører er forpligtet til at opbevare personlige oplysninger om kunder sikre og fortrolige, og bruger kun personlige oplysninger på vegne af Kaspersky Lab og ikke til andre formål.

4. Kasperskys principper for databeskyttelse

Vores websteder er udformet på en måde, som begrænser indsamling og behandling af personlige oplysninger til et minimum. I visse tilfælde er vi forpligtet til at sende dine personlige oplysninger til tredjepart jf. gældende lovkrav. Det er f.eks. tilfældet, når der foreligger mistanke om en kriminel handling eller misbrug af vores websted.

Vi kan gøre brug af eksterne tjenesteydere for at levere visse services. I tilfælde hvor sådanne eksterne tjenesteydere skal have adgang til personlige oplysninger, sikrer vi os, at en sådan adgang er begrænset til det omfang, der er nødvendigt for at yde den respektive service. Endvidere skal sådanne eksterne leverandører naturligvis afgive oplysninger om dem selv for at opfylde al gældende databeskyttelseslovgivning.

5. Bruger vi cookies eller sociale plugins?

Vi anvender flere slags "cookies" (små tekstfiler, som lægges på din enhed):

  • Cookies til brugerinput
  • Cookies til godkendelse
  • Cookies til tredjeparts reklame
  • Cookies til førsteparts analyse
  • Cookies til sporing af social plugin

Du kan konfigurere dine browser-indstillinger således, at der blokeres for cookies, eller systemet oplyser dig, hver gang et websted ønsker at placere en cookie. Vær dog opmærksom på, at hvis der blokeres for cookies, kan dette bevirke, at du ikke længere kan benytte alle webstedets funktioner.

Vi anvender også forskellige typer af "sociale plugins".

Her finder du en liste over de cookies, som er indlejret i vores hjemmesider og en tabel, der forklarer de sociale plugins, vi bruger.

6. Databeskyttelse i forbindelse med partnere og links

Vores websteder indeholder flere links til virksomheder, som vi har et samarbejde med, særligt vores webshop-udbyder, Digital River. Vi er på ingen måde ansvarlige for opfyldelse af databeskyttelseskravene i forbindelse med brug af vores partners websteder. Der henvises til politikkerne for beskyttelse af personlige oplysninger på de respektive virksomheders websteder for at få oplysninger om databeskyttelse, når du besøger deres websteder.

8. Hvordan beskytter vi dine personlige oplysninger?

De personlige oplysninger, som vi indsamler, lagres på særligt beskyttede servere. Det er kun et begrænset antal personer, der er autoriseret til at se disse oplysning. De har adgang til disse oplysninger med det formål at administrere vores websteder eller sikre, at de fungerer korrekt, særligt hvad angår teknisk support. Vi bruger branchens standard administrative, fysiske og elektroniske foranstaltninger til beskyttelse af personlige oplysninger, der sendes til os, mod uautoriseret adgang. Vi krypterer overførsel af alle personlige oplysninger ved hjælp af SSL-teknologi (Secure Sockets Layer (SSL) og gemmer kun disse oplysninger i sikre datacentre.

9. Hvad er dine rettigheder, hvad angår dine personlige oplysninger?

Du kan få adgang til og ændre din profil, når du logger ind på din konto.

Hvis du anmoder herom, oplyser vi dig om, hvilke personlige oplysninger, vi har gemt om dig, og til hvilke(t) formål. Viser det sig, at vi har gemt ukorrekte oplysninger om dig trods vores bestræbelser på kun at gemme præcise og opdaterede oplysninger, ændrer vi oplysningerne, så snart vi bliver klar over fejlen, eller på din anmodning.

I disse tilfælde bedes du kontakte os.

Ønsker du, at vi skal slette dine personlige oplysninger, eller ønsker du at tilbagekalde dit samtykke til visse behandlinger af dine personlige oplysninger, bedes du kontakte os på samme måde. Du kan også slette dine kontooplysninger ved at bekræfte denne indstilling i din profil eller udføre bestemte funktioner, som findes på de respektive specielle websteder.

Er det af tekniske eller juridiske årsager ikke muligt at slette dine data, blokerer vi i stedet de respektive oplysninger.

10. Hvordan kan du komme i kontakt med os?

Har du yderligere spørgsmål eller forslag vedrørende beskyttelse af dine personlige oplysninger, der behandles i forbindelse med brugen af vores websteder, kan du kontakte ospå privacy@kaspersky.com.