Gå til hovedindhold

Opsigelse og refusion

Abonnementet fornyes automatisk ved slutningen af en abonnementsperiode. Det løber dermed atter den efterfølgende periode, indtil du opsiger det. Hvis du ikke ønsker at fortsætte dit abonnement for den næste periode, kan du bare opsige det. Hvis du ønsker at få dine penge refunderet for den seneste periode, du har betalt for, skal du anmode om en refusion. Denne side rummer alle oplysninger om, hvordan opsigelse og refusion fungerer, og hvad du skal gøre.

Hvordan kan jeg opsige mit abonnement?

Hvad sker der, hvis jeg opsiger mit abonnement?

Hvordan får jeg refusion?

Hvad sker der, når jeg anmoder om refusion?

Hvordan kan jeg opsige mit abonnement?

Du kan opsige abonnementet via din My Kaspersky-konto. Opsig det sådan her:

  • Log ind på my.kaspersky.com
  • Gå til din abonnementside
  • Klik på Administrer abonnement
  • Vælg Opsig abonnement, og følg trinene for at bekræfte opsigelsen

Du kan også opsige dit abonnement ved at kontakte Kasperskys kundesupport.

Hvad sker der, hvis jeg opsiger mit abonnement?

Når du opsiger dit abonnement, stopper du de automatiske opkrævninger for de efterfølgende abonnementsperioder. Din nuværende abonnementsperiode sikrer stadig fuld beskyttelse, indtil udløbsdatoen. Derfra stopper dit abonnement, og du vil ikke blive opkrævet for nogen efterfølgende perioder.

Bemærk venligst, at opsigelsen kun gælder den næste, planlagte betaling og ikke refunderer en betaling, der allerede er sket. Fordi den automatiske fakturering sker før udgangen af din nuværende abonnementsperiode, vil et abonnement, der opsiges i den resterende perioden, forblive aktivt indtil udgangen af den efterfølgende periode. Hvis dit abonnement fx er blevet fornyet for det næste år, og der er 2 uger tilbage af din nuværende periode, så slutter det om 1 år og 2 uger. Hvis du ønsker at stoppe den ”tidlige” fornyelsesbetaling for det kommende år og opsige abonnement om 2 uger, når det udløber, skal du bede om en refusion.

Hvordan får jeg refusion?

I henhold til vores officielle forhandler, Nexways, vilkår og betingelser, kan du anmode om en refusion senest 30 dage fra ordredatoen. Betalinger, som er foretaget for et køb i Kasperskys webshop eller via automatiske betalinger for abonnementsfornyelser kan refunderes. Kontakt Kasperskys kundesupport for at bede om en refusion.

Hav følgende oplysninger klar:

  • Købsdato
  • Navn og e-mailadresse, du har angivet ved købet
  • Ordrenummer

Hvad sker der, når jeg anmoder om refusion?

Når du har foretaget en anmodning, tjekker vores kundesupport, om alle de angivne oplysninger er korrekte, og om anmodningen opfylder kriterierne i refusionspolitikken. Når oplysningerne er bekræftet, og refusionen påbegyndes, har du pengene på din konto på ca. 5–7 hverdage.

Derefter opsiges dit abonnement. Hvis du beder om refusion for et introduktionskøb, og abonnementet er aktivt, stopper abonnementet øjeblikkeligt og skifte til udløbet tilstand. Det samme gælder den automatiske fornyelsesbetaling, medmindre du anmoder om refusion for en abonnementsperiode, der endnu ikke er begyndt (dvs. inden for den automatiske faktureringsperiode, cirka 2 uger før din nuværende abonnementsperiode slutter). I så fald starter den efterfølgende abonnementsperiode ikke, mens den gældende abonnementsperiode fortsat giver fuld beskyttelse indtil udløbsdatoen.