Virksomhedsoversigt

Overblik over Kaspersky Lab: Vores værdier, forretning, løsninger og tjenester

  • Vi er en af verdens hurtigst voksende IT-sikkerhedsvirksomheder og det største privatejede. Med et holdingselskab, der er registreret i Storbritannien, driver vi virksomhed i 200 lande og territorier og har 37 kontorer i 32 lande. Næsten 3.300 højt kvalificerede specialister arbejder for Kaspersky Lab.

    Vi er en verdensomspændende virksomhed med en global vision og fokus på internationale markeder. Vores ikke-reviderede IFRS-omsætning i 2015 udgjorde på verdensplan USD 619 millioner.

    Vores uafhængighed gør os mere fleksible. Vi tænker anderledes og handler hurtigere. Vi tænder hele tiden nyt og leverer en effektiv, anvendelig og tilgængelig beskyttelse. Vi er stolte af at kunne være i stand til at udvikle verdensførende sikkerhed, der holder os – og alle vores 400 millioner brugere beskyttet af vores teknologier – og 270.000 erhvervskunder et skridt foran potentielle trusler.

    Vores engagement i såvel mennesker som avanceret teknologi holder os samtidig foran konkurrenterne. Vores virksomhed er kåret som "førende" inden for slutpunktsbeskyttelse af de "tre store" analyseinstitutter (Gartner, IDC og Forrester). Solidt positioneret som en af de fire bedste, førende slutpunktssikkerhedsleverandører fortsætter vi med at forbedre vores position på markedet.

    Slutpunktssikkerhed har altid været kernen i vores forretning, navnlig inden for segmentet for små til mellemstore virksomheder. Samtidig forventer vi i de kommende år, at én af vores primære drivkræfter for yderligere vækst vil være på koncernmarkedet, navnlig inden for ikke-slutpunktssikkerhedsområdet. Vores kunders behov ændrer sig i takt med udviklingen i trusselsbilledet. Derfor udvider vi løbende vores koncernportefølje med sikkerhedsløsninger og -tjenester, der styrkes af Kaspersky Labs globale IT-sikkerhedsefterretninger.

    • Vores unikke erfaring og viden

      Den hastige udbredelse af nye teknologier giver mennesker nye muligheder. Den deraf følgende, voksende afhængighed af it gør dog cybertrusler til et globalt problem. Da IT-branchen er blevet så vigtig for verden, så er ekspertisen inden for IT-sikkerhed blevet dobbelt så vigtig. Hos Kaspersky Lab forstår vi verdens cybertrusselsbillede, og vore eksperter besidder stor viden og erfaring i at konstatere og neutralisere alle former for ondsindede programmer.

      Få mere at vide >
    • Sikkerhed uden grænser

      En fælles indsats er den mest effektive måde at bekæmpe cyberkriminalitet på. Hvad det angår, deler vi vores ekspertise, viden og tekniske opdagelser med hele verdens sikkerhedsfællesskab, idet vi mener, at der ikke er grænser for at yde sikkerhed.
      Vi er stolte over at arbejde med globale it-sikkerhedsleverandører, internationale organisationer samt nationale og regionale retshåndhævende myndigheder over hele verden.

      Få mere at vide >
    • Kaspersky Labs løsninger og tjenester

      En hjørnesten i vores forretningsstrategi er at omdanne vores førende sikkerhedsefterretningstjeneste til en reel beskyttelse af vores kunder og løse nuværende og kommende cybertrusler.
      Vores portefølje omfatter løsninger, der passer til en lang række kunder. Vi beskytter private brugere, små virksomheder, mellemstore virksomheder og koncerner mod forskellige typer af trusler og giver dem praktiske redskaber til at styre og administrere deres sikkerhed.

      Få mere at vide >
  • CSR-tiltag og globale brandinitiativer

    Vores ultimative mission - at redde verden - viser virksomhedens engagement i at gøre cyberspace sikkert og beskytte det, der betyder mest for folk. Denne vision er tæt forbundet med virksomhedens mål og tilgang til vores samfunds- og sociale ansvar.

    Vores sponsorater

    Vi er altid glade for at arbejde sammen med virksomheder, der er lige så passionerede omkring det, de gør, som vi er. Det er grunden til, at Kaspersky Lab siden 2010 har været officiel sponsor af racerteamet Scuderia Ferrari Formula One. Til gengæld valgte Scuderia Ferrari os til at levere dem en komplet, banebrydende it-sikkerhedsløsning. Det er let at se, at de to virksomheder har meget til fælles - de er begge oppe imod hård konkurrence og målrettede mod en teknologisk førerposition for at bevare forspringet. Siden 2012 har Kaspersky Labs logo været afbildet på Ferraris Formel 1-bil samt på kørernes kedeldragter og holdtrøjer. I 2015 annoncerede Kaspersky Lab fortsættelsen af deres sponsorkontrakt med racerteamet Scuderia Ferrari Formula One.

    Sideløbende med sponsoratet af Scuderia Ferrari støtter vi en række geografiske ekspeditioner til nogle af verdens mest afsides steder. Med støtte fra Kaspersky Lab foretog den britiske opdagelsesrejsende Felicity Aston i begyndelsen af 2012 en 59 dages, 1.700 km rejse med det mål at blive den første kvinde i historien til at krydse Antarktis alene. I 2013 støttede Kaspersky Lab også en ekspedition til 7 vulkaner (7 Volcanoes Expedition). Senere i 2015 annoncerede Kaspersky Lab deres støtte til Athens arkæologiske samfund i forbindelse med restaureringen af kalkmalerierne ved udgravningen af Akrotiri-bosættelsen på øen Santorini, der er kendt som den græske "Pompeji".

    Vores uddannelsesmæssige initiativer

    Vi tror på, at en tilskyndelse til dialog og iværksættelse af uddannelsesprogrammer er et væsentligt skridt på vejen mod internationalt samarbejde i bekæmpelsen af cyberkriminalitet. Derfor driver vi akademiet Kaspersky Academy: En række projekter, der tager sigte mod at støtte unge talenter i it-sikkerhed.

    CSR Report 2015-2016