Gå til hovedindhold

Kasperskys persondatapolitik til websteder og webtjenester

Sidst opdateret: 26/05/2023

OPLYSNINGER OM DATAANSVARLIG

Denne persondatapolitik gælder for AO Kaspersky Lab, beliggende på bldg. 3, 39A, Leningradskoe Shosse, Moscow, 125212, Rusland eller det/de respektive datterselskab(er), som direkte erklæret i en samtykkeerklæring, der henviser til nærværende persondatapolitik ("Kaspersky", "virksomhed" eller "vi") Den er ikke gældende for Kaspersky-websteder, som ikke viser eller indeholder links til denne persondatapolitik, eller for websteder, hvortil der findes en separat persondatapolitik. Den er heller ikke gældende for Kasperskys tjenester og produkter, medmindre de indeholder henvisninger til denne persondatapolitik.

I denne persondatapolitik underretter vi dig om behandlingen og beskyttelsen af dine persondata i forbindelse med brugen af vores websteder og webtjenester. Vores virksomhed er eksperter inden for sikkerhed, og derfor er beskyttelse af persondata meget vigtigt for os. Vi er derfor forpligtede til at respektere og beskytte dit privatliv og til at behandle dine persondata fortroligt.

Hvis du har spørgsmål eller kommentarer til behandlingen af dine persondata samt til Kasperskys beskyttelse af persondata, eller hvis du ønsker, at vi skal opdatere de oplysninger eller præferencer, du har angivet til os, kan du kontakte vores databeskyttelsesrådgiver på https://support.kaspersky.com/general/privacy eller direkte pr. post eller e-mail: Kaspersky Labs GmbH, DPO AO Kaspersky Labs, Despag-Strasse 3, 85055 Ingolstadt, Tyskland, dpo@kaspersky.com.

Du kan også kontakte Kasperskys repræsentant for EU/Schweiz/Storbritannien: Kaspersky Labs GmbH, Despag-Strasse 3, 85055 Ingolstadt, Tyskland.

Hvis du er en registreret person, der bor i Kina, fastlandet, kan du kontakte Kasperskys kinesiske databeskyttelsesrådgiver på: dpo@kaspersky.com.

GENERELLE OPLYSNINGER

Med henblik på indhentning af dine anmodede oplysninger fra vores websteder eller webtjenester, lagrer vores servere visse data, som er nødvendige for tjenestelevering og/eller til statistiske eller sikkerhedsmæssige formål, i anonymiseret eller pseudonymiseret format (pseudonymiseret form betyder, at dataene er indsamlet under et pseudonym, dvs. en unik tilfældig alfanumerisk streng, der genereres internt for at kunne identificere den enkelte datapost). I denne kontekst behandles der generelle oplysninger, f.eks. dit domænenavn eller din browsertype. Disse data kan ikke bruges til at identificere dig personligt. Disse anonymiserede eller pseudonymiserede data slettes straks efter statistisk anvendelse.

Vi behandler ikke nogen "særlige persondatakategorier" om dig (dette omfatter oplysninger om din race eller etnicitet, religion eller filosofiske tro, sexliv, seksuelle orientering, politiske meninger, fagforeningsmedlemskab, oplysninger om dit helbred og genetiske og biometriske data med henblik på at identificere dig entydigt), medmindre det er påkrævet af de gældende lokale love angående definition og behandling af "særlige persondatakategorier".

LOKALE KRAV

I det omfang, at det er påkrævet af den gældende lokale lov skal behandlingen af dine persondata i visse scenarier være i overensstemmelse med kravene i den gældende lokale lov, herunder, men ikke begrænset til separat samtykke og indvirkning af databeskyttelsesvurdering, opbevaringsperiode, juridisk grundlag og andre gældende lokale krav.

AUTOMATISK BESLUTNINGSTAGEN

Vi benytter ikke automatiseret beslutningstagen på vores websteder og i vores tjenester.

HVILKE PERSONDATA BEHANDLES, OG HVORDAN BRUGER VI DEM?

Besøg vores websteder og webtjenester

Beskrivelse af tjeneste

Visning af tjeneste

For at levere et websted eller vores webtjenester indsamler og behandler vi persondata, som din internetbrowser automatisk sender til os, dvs. datoen og tidspunktet, hvor du tilgik vores websteder eller webtjenester, din browsertype og browserindstillinger samt din IP-adresse.

Vores retlige grundlag for at behandle dine persondata er at sikre vores legitime interesser, som er at give adgang til vores websteder eller webtjenester og sikre webstedets eller webtjenesternes tekniske funktion.

Logfiler

Når du bruger vores websteder eller webtjenester kan vi behandle din IP-adresse, netværksudbyder, browsertype, besøgte domænenavn samt andre omlysninger om dit klientmiljø (såsom din udstyrsmodel, operativsystem, skærmopløsning osv.).

Hensigten med denne behandling er at forbedre vores websteders eller webtjenesters sikkerhed og tilgængelighed.

Det juridisk grundlag for at behandle dine persondata er at sikre vore legitime interesser i henhold til førnævnte formål.

Webanalyse

Vi kan også behandle oplysninger om, hvilke Kaspersky-websteder og -webtjenester du anvender, og hvordan du bruger dem, den webside, du besøgte, umiddelbart før du besøgte vores websted eller webtjeneste, sider på vores websted eller webtjenester, som du har besøgt, tidsforbrug på disse sider eller tjenester, oplysninger, du har søgt efter på vores websted eller webtjenester, adgangstidspunkter og -datoer samt andre statistiske oplysninger.

Hensigten med denne behandling er at lave trafikstatistikker til Kasperskys websteder eller webtjenester.

Det juridiske grundlag for at behandle data er dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at klikke på linket, som du finder nederst på hver side af webstedet.

Cookies

Cookie-filer er filer eller fragmenter med oplysninger, der muligvis gemmes på din computer eller andre internetkompatible slutbrugerenheder (for eksempel smartphones og tabletter), når du besøger vores websteder eller bruger vores webtjenester. Disse oplysninger består ofte af alfanumeriske strenge, der identificerer din computer eller slutbrugerenhed entydigt, men de kan også indeholde andre oplysninger.

På vores websteder eller webtjenester bruger vi forskellige typer "cookies" (små tekstfiler, som placeres på dit produkt):

Der findes en liste over de cookies vi bruger, beskrivelser af formålene med cookies og yderligere oplysninger om de respektive cookies i cookiecentret på de specifikke websteder tilhørende vores virksomhed eller i de relevante samtykker eller aftaler.

Hvor længe gemmer vi dine persondata?

De data, vi behandler for at levere tjenesten slettes straks efter levering af webserveren.

Logfiler slettes senest 1 år efter oprettelse.

Data, som vi behandler med henblik på webanalyse slettes 1 år efter oprettelse.

Cookiernes sletningsperiode, der gives i cookiecentret på specifikke websteder tilhørende vores virksomhed eller i relevante samtykker eller aftaler.

My Kaspersky, Kaspersky-konto, Administrationskonsol for Kaspersky Small Office Security og Webadministration af tyverisikring (herefter i det følgende kaldet "Tjenesten")

Beskrivelse af tjeneste

Kontoregistrering. For at kunne bruge tjenesten og få adgang til alle indeholdte funktioner skal du oprette en personlig konto, og dette kræver, at du oplyser din e-mailadresse (som vil være dit brugernavn) og en adgangskode. Vi vil kun behandle og bruge disse oplysninger med henblik på at levere tjenesten til dig, medmindre du udtrykkeligt vælger, at vi må behandle eller bruge dem til andre formål (f.eks. for at modtage nyttige nyheder om Kaspersky-produkter og -tjenester via e-mail). Du skal muligvis også oplyse dit mobiltelefonnummer i forbindelse med yderligere beskyttelse af din konto mod uautoriseret adgang. Vi bruger kun dit mobiltelefonnummer til at sende dig sikkerhedskoder i forbindelse med godkendelse.

Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Kontoindstillinger og køb. Du kan når som helst gennemgå, opdatere eller rette dine kontooplysninger, din adgangskode og dine præferencer, eller du kan slette din konto vha. funktionen "Kontoindstillinger". Derudover kan du gennemse din købshistorik fra vores webbutikudbyder. Under Kontoindstillinger kan du også tilknytte et kreditkort for at gøre det lettere at købe flere Kaspersky-produkter og -tjenester. Hvis du aktiverer denne indstilling, knytter vores webbutikudbyder dine kreditkortdata til din konto og gemmer dem med henblik på fremtidige køb. Kaspersky opretter et særligt link til din konto hos webbutikudbyderen og afgiver bestillinger på dine vegne, når du ønsker det. Vores webbutikudbyder oplyser os desuden om udløbsdatoen for dit kreditkort og de sidste fire cifre i dit kreditkortnummer. Vi har dog ikke adgang til andre data fra dit kreditkort, der er lagret hos vores webbutikudbyder. Tilknytningen til din konto vil kun være teknisk via en kombination af et internt bruger-id og en adgangskode. Disse logonoplysninger giver os ikke adgang til dit kreditkort eller andre persondata, som lagres af vores webbutikudbyder. Det interne bruger-id anvendes til at udløse ordrer fra dig, som er afgivet via webbutikken.

Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Enheder. Efter registreringen kan du administrere alle dine enheder, som du beskytter med Kaspersky-produkter. Du kan f.eks. beskytte mistede eller stjålne enheder, nemt tjekke status for Kaspersky-produkter på hver enkelt enhed eller rette eksisterende problemer. For at kunne gøre dette skal du tilslutte enhederne med funktionen "Enheder". I sådanne tilfælde oprettes der en nødvendig forbindelse mellem din konto og de enheder, du tilslutter. Dette sker naturligvis kun med henblik på at levere funktionen "Enheder" til dig, medmindre det er tilladt af gældende lov eller du udtrykkeligt vælger, at det må ske med henblik på andre formål.

Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Licenser. Du kan administrere alle dine Kaspersky-produktlicenser ved hjælp af funktionen "Licenser" ved at tilføje din gyldige aktiveringskode for hvert produkt og slutte den til den enhed, den skal bruges på. Du kan også vælge automatisk at blive mindet om licenser, der er ved at udløbe, eller du kan bruge funktionen til automatisk fornyelse. Du får kun påmindelser via e-mail, hvis du udtrykkeligt vælger dette.

Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Support. Hvis du anmoder om support fra vores kundeservice gennem supporttjenester, bliver du bedt om at angive de oplysninger, som er nødvendige, for at vi kan levere en sådan support til dig, f.eks. dit registrerings-/licensnummer, de sidste fire cifre i kortnummeret, du brugte til at købe licensen med, din e-mailadresse og oplysninger om det produkt, du har brug for support til, din computerhardware, -software og problemets art. Derudover vil det være nyttigt til dette formål, hvis du sender os de filer, du har problemer med, via funktionen "Overfør". Disse filer kan indeholde personoplysninger, f.eks. brugerspecifikke oplysninger eller andre oplysninger, f.eks. filnavne, metadata eller indhold, som kan bruges til at identificere dig. Du bestemmer naturligvis altid selv, om du vil overføre filer. Hvis du gør, skal du først læse og acceptere vores forordning om dataprovisionering, som er knyttet til overførselstjenesten.

Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Hvor længe gemmer vi dine persondata?

Data slettes senest 1 (en) kalendermåned, efter at kontoen er slettet.

Kaspersky Business Hub

Beskrivelse af tjeneste

Kontoregistrering. Hvis du vil bruge Kaspersky Business Hub og have adgang til de produkter, der er tilgængelige i Kaspersky Business Hub, skal du oprette en personlig konto. For at gøre dette skal du indtaste din e-mailadresse (der benyttes som dit brugernavn) og en adgangskode. Vi behandler og bruger kun disse data for at kunne stille Kaspersky Business Hub-funktionerne og de produkter, der bruges i Kaspersky Business Hub, til rådighed for dig. Dataene behandles og bruges kun til andre formål, hvis du giver din udtrykkelige tilladelse (f.eks. til at modtage de seneste nyheder om Kasperskys produkter og tjenester via e-mail eller til at blive kontaktet vedrørende dine Kaspersky-produktanmeldelser). Du kan også oplyse dit mobiltelefonnummer for at beskytte din konto yderligere mod uautoriseret adgang samt angive et sikkerhedsspørgsmål for at få adgang til din konto, hvis du glemmer adgangskoden. Vi bruger kun dit mobiltelefonnummer til at sende sikkerhedskoder i forbindelse med godkendelsen.

Du kan når som helst få vist, opdatere og redigere dine kontooplysninger eller slette kontoen ved hjælp af funktionen ”Administrer konto”.

Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Licenser. Du kan administrere licenser til Kasperskys produkter, som stilles til rådighed for dig på Kaspersky Business Hub, ved at bruge funktionen "Licenser". For at gøre dette skal du føje gyldige aktiveringskoder til alle de produkter, du benytter. Vi kan sende dig en automatisk påmindelse om licensudløb via e-mail.

Adgangen til administration af visse licenser og brugen af bestemte udgaver af vores produkter afhænger af dine adgangsrettigheder, som er konfigureret i produkterne.

Vi bruger det land, som du angiver ved registreringen af din konto, til at stille funktionen til køb af licenser online til rådighed. Salg af licenser online varetages af tjenesteudbyderen af onlinebutikken.

Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Support. Når du kontakter kundeservice ved at benytte vores supporttjenester, anmoder vi om de oplysninger, der måtte være nødvendige for at yde support (f.eks. dit licensnummer, din e-mailadresse, oplysninger om de produkter, der forårsager problemet, oplysninger om computerhardware og -software samt en beskrivelse af problemet). Disse filer kan indeholde persondata, som f.eks. brugernavne eller identificerbare filnavne, metadata eller filindhold. Du kan sende disse filer efter eget ønske.

Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Hvor længe gemmer vi dine persondata?

Dine personlige kontooplysninger slettes senest 1 (en) kalendermåned, efter at kontoen er slettet. Sikkerhedskopier af data gemmes ikke længere end 1 (en) måned fra det tidspunkt, hvor de oprettes.

Kaspersky Endpoint Security Cloud

Beskrivelse af tjeneste

Kontoregistrering. Hvis du vil bruge Kaspersky Endpoint Security Cloud og have adgang til alle dens funktioner, skal du oprette en personlig konto på Kaspersky Business Hub. Vi behandler og bruger den e-mailadresse, du oplyser ved registreringen på Kaspersky Business Hub, til at stille Kaspersky Endpoint Security Cloud-funktionen til rådighed for dig. Disse persondata kan kun behandles og bruges til andre formål, hvis det er tilladt efter gældende lov eller at du giver din udtrykkelige tilladelse.

Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Licenser. Du kan administrere licenser til Kaspersky Endpoint Security Cloud ved hjælp af funktionen "Licenser". For at gøre dette skal du føje gyldige aktiveringskoder til licenserne. Vi kan sende dig en automatisk påmindelse om licensudløb via e-mail på din anmodning.

Adgangen til at administrere bestemte licenser afhænger af dine adgangsrettigheder og af andre brugeres adgangsrettigheder til Kaspersky Business Hub. Disse adgangsrettigheder kan konfigureres i de særlige arbejdsområder i Kaspersky Endpoint Security Cloud. Du kan finde flere oplysninger i vores onlinedokumentation.

Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Enheder. Når du har oprettet et arbejdsområde i Kaspersky Endpoint Security Cloud, kan du administrere de enheder, der er knyttet til arbejdsområdet, og som er beskyttet af Kasperskys produkter. Før du begynder at administrere dine enheder med Kaspersky Endpoint Security Cloud, bør du træffe alle nødvendige forholdsregler for at overholde den gældende lovgivning vedrørende din brug af tjenesterne i Kaspersky Endpoint Security Cloud. Du bør også ændre indstillingerne i Kaspersky Endpoint Security Cloud, så de afspejler din brug. Du kan finde flere oplysninger i vores onlinedokumentation. For at sikre effektiviteten sender enheder, der administreres i Kaspersky Endpoint Security Cloud, data til administrationsservere placeret i Kaspersky Endpoint Security Cloud-infrastrukturen. Listen over data, der indsamles fra administrerede enheder, findes i artiklen "Om indhentning af data” i onlinedokumentationen.

Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Support. Når du kontakter kundeservice ved at benytte vores supporttjenester, anmoder vi om de oplysninger, der måtte være nødvendige for at yde support (f.eks. dit licensnummer, din e-mailadresse, oplysninger om de produkter, der forårsager problemet, oplysninger om computerhardware og -software samt en beskrivelse af problemet). Disse filer kan indeholde persondata, som f.eks. brugernavne eller identificerbare filnavne, metadata og indhold. Du kan sende disse filer efter eget ønske.

Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Hvor længe gemmer vi dine persondata?

Data om dine arbejdsområder slettes ved hjælp af funktionen "Administration af arbejdsområder" i Kaspersky Business Hub eller slettes automatisk, efter at din licens til Kaspersky Endpoint Security Cloud er udløbet. Detaljerede oplysninger om opbevaringsperioden for data om arbejdsområder finder du artiklen "Om indhentning af data” i onlinedokumentationen.

Kaspersky Security Center Cloud Console

Beskrivelse af tjeneste

Kontoregistrering. Hvis du vil bruge Kaspersky Security Center Cloud-konsollen og have adgang til alle dens funktioner, skal du oprette en personlig konto på Kaspersky Security Center Cloud-konsollen. For at gøre dette skal du indtaste din e-mailadresse og adgangskode. Vi vil kun behandle og bruge disse data til at give dig adgang til funktionerne i Kaspersky Security Center Cloud-konsollen. Disse data kan kun behandles og bruges til andre formål, hvis det er tilladt efter gældende lov eller at du giver din udtrykkelige tilladelse. Du kan også oplyse dit mobiltelefonnummer for at beskytte din konto yderligere mod uautoriseret adgang samt angive et sikkerhedsspørgsmål for at få adgang til din konto, hvis du glemmer adgangskoden. Vi bruger kun dit mobiltelefonnummer til at sende sikkerhedskoder i forbindelse med godkendelsen.

Du kan når som helst få vist, opdatere og redigere dine kontooplysninger eller slette kontoen ved hjælp af funktionen ”Administrer konto”.

Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Licenser. Du kan administrere licenser til Kasperskys produkter, som stilles til rådighed for dig på Kaspersky Security Center Cloud-konsollen, ved at bruge funktionen "Licenser". For at gøre dette skal du føje gyldige aktiveringskoder til alle de produkter, du benytter. Du kan aktivere en automatisk påmindelse om udløbet af de licenser, der er aktiveret i Kasperskys produkter. Påmindelser vil kun blive sendt til dig via e-mail, hvis du giver din udtrykkelige tilladelse. Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Enheder. Når du har oprettet et arbejdsområde i Kaspersky Security Center Cloud-konsollen, kan du administrere de enheder, der er knyttet til arbejdsområdet, og som er beskyttet af Kasperskys produkter. Før du begynder at administrere dine enheder med Kaspersky Security Center Cloud-konsollen, bør du træffe alle nødvendige forholdsregler for at overholde den gældende lovgivning vedrørende din brug af tjenesterne i Kaspersky Security Center Cloud-konsollen. Du bør også ændre indstillingerne i Kaspersky Security Center Cloud-konsollen, så de afspejler din brug. Du kan finde flere oplysninger i vores onlinedokumentation. For at sikre effektiviteten sender enheder, der administreres i Kaspersky Security Center Cloud, data til administrationsservere placeret i Kaspersky Security Center Cloud-infrastrukturen. Listen over data, der indsamles fra administrerede enheder, findes i artiklen "Om indhentning af data” i onlinedokumentationen.

Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Support. Når du kontakter kundeservice ved at benytte vores supporttjenester, anmoder vi om de oplysninger, der måtte være nødvendige for at yde support (f.eks. dit licensnummer, din e-mailadresse, oplysninger om de produkter, der forårsager problemet, oplysninger om computerhardware og -software samt en beskrivelse af problemet). Disse filer kan indeholde persondata, som f.eks. brugernavne eller identificerbare filnavne, metadata eller filindhold. Du kan sende disse filer efter eget ønske.

Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Hvor længe gemmer vi dine persondata?

Dine personlige kontooplysninger slettes senest 1 (en) kalendermåned, efter at kontoen er slettet. Sikkerhedskopier af data gemmes ikke længere end 1 (en) måned fra det tidspunkt, hvor de oprettes. Data om dine arbejdsområder slettes automatisk, efter at din licens til Kaspersky Security Center Cloud er udløbet, eller efter at du har anmodet om at få den fjernet af kundeservice. Når din licens er udløbet, kan du få rettigheder til at forsætte brugen af produktet. Produktets funktioner kan imidlertid være begrænsede. Detaljerede oplysninger om opbevaringsperioden for arbejdsområdets data finder du i artiklen "Om indhentning af data” i onlinedokumentationen.

Kaspersky Security for Microsoft Office 365

Beskrivelse af tjeneste

Kontoregistrering. For at kunne bruge Kaspersky Security for Microsoft Office 365 og få adgang til alle indeholdte funktioner skal du oprette en personlig konto, og dette kræver, at du oplyser din e-mailadresse, dit firmanavn og din adgangskode. Du kan bruge en Kaspersky Endpoint Security Cloud-konto. Vi vil kun behandle og bruge disse data for at give dig Kaspersky Security til Microsoft Office 365-tjenesten, medmindre det er tilladt efter gældende lov eller du udtrykkeligt tilvælger behandling og brug til andre formål (f.eks. til at få nyttige nyheder om Kaspersky-produkter og -tjenester via e-mail). Den e-mailadresse, der blev angivet under registreringen, bliver brugt til notifikationer i forbindelse med leveringen af Kaspersky Security for Microsoft Office 365-tjenesten, herunder for at informere dig, hvis tjenesten ikke er tilgængelig, når prøveperioden udløber, eller hvis der er kommet nye opdateringer.

Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Kontoindstillinger. Du kan når som helst gennemgå, opdatere eller rette dine kontooplysninger, din adgangskode og dine præferencer, eller du kan slette din konto vha. funktionen "Kontoindstillinger".

Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Konfiguration af tjenesten. Kaspersky Security for Microsoft Office 365-tjenesten er integreret direkte i Office 365, hvilket kræver adgang til Exchange Online eller OneDrive. For at konfigurere din forbindelse til Exchange Online eller OneDrive bliver du omdirigeret til Microsoft Online-webstedet og bedt om at give tilladelse til Kaspersky Security for Office 365-programmet via OAuth 2.0-flowet. Kaspersky Security for Microsoft Office 365-tjenesten skal også have en tjenestekonto for at få adgang til Exchange Online-karantænen. Tjenestekontoen kan konfigureres automatisk eller manuelt. Hvis du vælger automatisk konfiguration, beder tjenesten dig om logonoplysninger som global administrator. Tjenesten gemmer ikke disse data i nogen form, men bruger dem kun til den første konfiguration og til oprettelse af tjenestekontoen. Hvis du vælger manuel konfiguration, er det ikke nødvendigt at bruge logonoplysninger som global administrator, og administratoren opretter tjenestekontoen manuelt.

Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Tjenestedrift. Under drift modtager Kaspersky Security for Microsoft Office 365-tjenesten meddelelser og andre objekter (møder, opgaver osv.) så vel som OneDrive-filer, som skal scannes, og alt behandles i henhold til beskyttelsesindstillingerne. Kaspersky Security for Microsoft Office 365 gemmer ikke meddelelser, OneDrive-filer eller objekter, der kræver scanning, i systemets infrastruktur. Listen over data, som kan tilgås af Kaspersky Security for Microsoft Office 365-tjenesten, samt data, som indsamles under brug af tjenesten, vises i afsnittet "Om indhentning af data".

Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Support. Hvis du anmoder om support fra vores kundeservice via vores tekniske supporttjenester, bliver du bedt om at angive de oplysninger, som er nødvendige for, at vi kan hjælpe dig, f.eks. dit registrerings/licensnummer, de sidste fire cifre i kortnummeret, du brugte til at købe licensen med, din e-mailadresse, produkt- eller tjenestedata relateret til dit problem, oplysninger om din computerhardware og -software samt oplysninger om problemets art. Derudover vil det være nyttigt til dette formål, hvis du sender os de filer, du har problemer med, via funktionen "Overfør" i CompanyAccount. Disse filer kan indeholde personoplysninger, f.eks. brugerspecifikke oplysninger eller andre oplysninger, f.eks. filnavne, metadata eller indhold, som kan bruges til at identificere dig. Du bestemmer naturligvis altid selv, om du vil overføre filer.

Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Hvor længe gemmer vi dine persondata?

Data bliver slettet efter seks (6) måneder, efter at licensen er udløbet.

Kaspersky CompanyAccount

Beskrivelse af tjeneste

Kontoregistrering. Hvis du vil bruge Kaspersky CompanyAccount og have adgang til alle funktioner deri, skal du oprette:

  • en personlig konto;
  • en firmakonto, medmindre dine kolleger allerede har gjort dette.

Det kræver, at du oplyser din firma-e-mailadresse (som vil være dit brugernavn), din adgangskode, for- og efternavn, firmanavn og land, og firmalicensen til brug af Kaspersky-applikationer. Vi vil kun behandle og bruge disse oplysninger med henblik på at levere Kaspersky CompanyAccount-tjenester og kundeservice til dig, medmindre du udtrykkeligt har valgt, at de må behandles og anvendes til andre formål. Efter registreringen bliver din personlige konto knyttet til din firmakonto. Hvis firmakontoen er blevet oprettet tidligere, bliver dine registreringsoplysninger (for- og efternavn samt firma-e-mailadresse) sendt til din virksomheds Kaspersky CompanyAccount-administrator. Den medarbejder, som først registrerer virksomheden og en personlig konto, udpeges normalt som administrator.

Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Kontoindstillinger. Du kan når som helst få vist, opdatere eller rette dine kontooplysninger og din adgangskode, eller du kan slette din konto under fanen "Min konto".

Din virksomheds Kaspersky CompanyAccount-administrator vil også kunne ændre dine kontoindstillinger og nulstille din adgangskode. Hvis du er virksomhedens Kaspersky CompanyAccount-administrator, kan du redigere personlige konti for alle dine kolleger og blokere hele firmakontoen (medarbejdernes personlige konti forbliver i systemet).

Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Licenser. Du kan tilføje og få vist virksomhedens licenser til Kaspersky-produkter under fanen "Licenser" på din Kaspersky CompanyAccount (aktiveringskoder eller nøglefiler til hvert produkt). Den licens, der tildeles under registrering, føjes automatisk til din virksomheds Kaspersky CompanyAccount. Nøglefiler gemmes ikke fysisk på Kaspersky CompanyAccount. Systemet gemmer kun en registrering om din firmalicens. Alle medarbejdere, som har en personlig konto knyttet til virksomhedens Kaspersky CompanyAccount, har adgang til listen med licenser. Kaspersky CompanyAccount-administratoren kan fjerne virksomhedens licenser ved at slette dem fra listen.

Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Kontrakter. Hvis din virksomhed køber yderligere kundeservicetjenester, kan du se listen over købte tjenester under fanen "Agreements" (Aftaler), efter at købet er blevet registreret. Listen over kontrakter er tilgængelig for de virksomhedsmedarbejdere, som blev godkendt til at bruge den betalte tjeneste på købstidspunktet. Disse personer modtager automatisk notifikationer om kontraktudløb.

Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Kundeserviceanmodninger. Hvis du kontakter kundeservice med henblik på support via Kaspersky CompanyAccount, beder vi dig muligvis indsende oplysninger, som vi skal bruge for at kunne hjælpe dig. Det kan f.eks. være oplysninger om det produkt, du anmoder om support til, computerhardware, virksomhedens netværk, software og problemets art. Derudover kan det være nyttigt, og i visse tilfælde nødvendigt, hvis du sender os de filer, du har problemer med, eller filer, som angiver computer- eller netværkskonfiguration. Du kan gøre dette ved at bruge indstillingen "Vedhæft filer" i anmodningsformularen. Disse filer kan indeholde brugerspecifikke oplysninger eller andre oplysninger, f.eks. filnavne, metadata eller indhold, som kan bruges til at identificere dig. Du vælger altid selv, om du vil overføre disse filer. Hvis du vil overføre filer, skal du først læse og acceptere vores Forordning om dataprovisionering på filoverførselssiden. For at vi kan vælge den rette kundeserviceafdeling til din anmodning bruger vi oplysningerne om virksomhedens licenser, land og muligvis også grænsefladesproget, der er valgt for din Kaspersky CompanyAccount. Dine kolleger kan have adgang til din anmodning, hvis din Kaspersky CompanyAccount-administrator ændrer indstillingerne manuelt (administrator får vist anmodninger automatisk).

Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Hvor længe gemmer vi dine persondata?

Du kan når som helst slette din konto i kontoindstillingerne eller ved at sende en anmodning til vores kundeservice. Når din konto er slettet, gemmes dine persondata i Kasperskys database, indtil opbevaringsperioden er udløbet, men du kan ikke længere få adgang til Kaspersky CompanyAccount-webstedet ved hjælp af den slettede konto.

Kaspersky Partner Portal

Beskrivelse af tjeneste

Vi anmoder evt. om persondata, hvis du afgiver en ordre, registrerer et produkt, anmoder om en tjeneste, besvarer en undersøgelse, deltager i en konkurrence eller skriver til os eller deltager i andre aktiviteter på vores websted.

Du beslutter selv, om du vil fortsætte aktiviteter, som kræver, at du angiver persondata. Bemærk dog, at hvis du ikke ønsker at levere de nødvendige data, kan du muligvis ikke gennemføre transaktionen.

Vi bruger persondata til følgende formål:

  • Til at sende dig oplysninger om virusadvarsler, produktopgraderinger, nye produkter, tjenester, nyhedsbreve, e-mails med oplysninger og forskning i forbindelse med kommende produkter eller forbedringer;
  • Til at hjælpe os med at oprette indhold, som er relevant for dig;
  • Til at sende dig særlige Kaspersky-specifikke tilbud, som kan være interessante for dig;
  • Til at hjælpe os med at udvikle bedre produkter og tjenester, som imødekommer dine behov;
  • Til at hjælpe dig med hurtigt at finde software, tjenester eller produktoplysninger, som er vigtige for dig.

Vores retlige grundlag for at behandle dine persondata er at sikre vore legitime interesser som findes i de førnævnt formål.

  • Vi behandler desuden dine persondata med henblik på at gøre det muligt for dig at købe eller hente produkter, få adgang til tjenester eller på anden måde beskæftige dig med de aktiviteter, som du har valgt.

I disse tilfælde er vores retlige grundlag for at behandle dine persondata at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Hvor længe gemmer vi dine persondata?

Personlige data bliver gemt, hver gang du bruger tjenesten, og bliver slettet efter din første anmodning.

GSI Parser

Beskrivelse af tjeneste

Tjenesten gør det muligt for dig at kontrollere og rette problemer med pc-kompatibilitet mellem Kaspersky-produkter og anden software. Derfor kan du give os en rapportfil til analyse ved at overføre den til webstedet. Data overføres til Kaspersky via sikre forbindelser. Dataene beskyttes i overensstemmelse med kravene pålagt ved lov og kravene anført i "Kasperskys persondatapolitik til websteder og webtjenester".

Du skal oprette en konto for at kunne bruge tjenesten. Hvis du vil oprette en konto, skal du angive din e-mailadresse og en adgangskode.

Du kan ændre din e-mailadresse eller din adgangskode eller fjerne kontoen permanent i afsnittet Administrer din konto.

Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Hvor længe gemmer vi dine persondata?

Det overførte objekt bliver gemt på Kasperskys systemer i maksimum 90 dage, hvorefter det slettes og ikke kan gendannes.

Andre websteder og formularer

Beskrivelse af tjeneste

Premium-indhold. For at kunne få adgang til forskellige indholdselementer, f.eks. whitepapers, videoer, tilmelde dig begivenheder eller få adgang til dedikeret marketingmateriale, beder vi dig oplyse fornavn, efternavn, e-mailadresse og telefonnummer som obligatoriske persondata, for at du kan få adgang til dette Premium-indhold.

Formålet med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Gratis prøveperiode. Hvis du vil teste vores produkter, beder vi dig også oplyse fornavn, efternavn, telefonnummer og e-mailadresse. Disse data bruges til at sende dig aktiveringskoden og til at minde dig om prøveperiodens udløb. Op til 14 dage efter prøveperiodens udløb modtager du en sidste påmindelse og et tilbud om at købe en fuld licens.

Hensigten med og det retlige grundlag for at behandle dine persondata er at indgå en kontrakt med dig eller for at handle på din anmodning inden vi indgår i en kontrakt.

Nyhedsbreve, gratis produktopdateringer og specialtilbud. Hvis du har tilmeldt dig og oplyst din e-mailadresse og, i visse tilfælde, dit navn og efternavn, bruger vi disse data til at sende dig yderligere oplysninger om produkter og tjenester, gratis produktopdateringer og specialtilbud, som kunne være interessante for dig.

Det retlige grundlag til at behandle data er dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at klikke på frameldingslinket, som du finder i hver e-mail, eller ved at kontakte os på e-mail.

Kontaktformularer. Hvis du vil kontakte os via vores kontakt- eller supportformularer, bliver du bedt om at angive dine kontaktoplysninger (felter markeret med "*"), som vi behandler eller bruger efter behov for at kontakte dig og sende dig de oplysninger, som du ønsker. Du må gerne angive yderligere oplysninger (i datafelter, som ikke er markeret med "*"), og disse oplysninger bliver naturligvis også behandlet i overensstemmelse med alle gældende databeskyttelseskrav. Disse data videresendes til de regionale Kaspersky-teams i de forskellige områder. De regionale Kaspersky-teams bruger dataene til at komme i kontakt med dig.

Vores retlige grundlag for at behandle dine persondata er at sikre vore legitime interesser som findes i de førnævnt formål.

Årlige kundetilfredshedsundersøgelser til brugere af kundeservice. Kaspersky udfører undersøgelser pr. hændelse og en årlig undersøgelse af brugere af kundeservice med henblik på at forbedre kvaliteten af tjenesterne. For at kunne udføre den årlige kundetilfredshedsundersøgelse modtager vi følgende oplysninger:

Din e-mailadresse, som giver os mulighed for at identificere dig som en bruger i vores database og knytte din mening i undersøgelsen til dine kontakter og anmodningshistorik, som er sendt til vores kundeserviceteam.

Den bedømmelse, som du har givet vores kundeserviceteam, og anbefalinger, som bruges til at forbedre kvaliteten af tjenester fra Kasperskys kundeservice.

Vores retlige grundlag for at behandle dine persondata er at sikre vore legitime interesser, som er at forbedre vores tjenester.

Hvor længe gemmer vi dine persondata?

Vi sletter dine persondata, hvis de ikke længere er nødvendige til de formål vi følger, den angiven opbevaringsperiode i samtykket er udløbet, eller du har trukket dit samtykke tilbage og der ikke er noget andet retligt grundlag. Hvis det sidste gælder, sletter vi dataene efter det andet retlige grundlag ikke længere gælder.

Du kan konfigurere dine browserindstillinger på en sådan måde, at cookies blokeres, eller at systemet informerer dig, hvis et websted vil angive en cookie. Vær dog opmærksom på, at blokering af cookies kan betyde, at du ikke vil kunne bruge alle vores webstedsfunktioner.

MODTAGERE AF PERSONDATA

Vores websteder og webtjenester er hovedsageligt udformet på en måde, der begrænser behandlingen af persondata i mindst muligt omfang, der er nødvendigt til behandlingsformål. Hos Kaspersky er det kun de personer, der absolut skal have adgang til dine persondata, der har adgang til dem for at udføre deres arbejde.

Vi videregiver kun dine persondata til eksterne modtagere, hvis det er retlig begrundelse for at gøre det, eller du har tilladt, at vi gør det. Eksterne modtagere kan være:

  • Behandlere: Serviceudbydere, som vi anvender til at levere visse tjenester f.eks. leverandører. Hvis sådanne eksterne tjenesteudbydere har brug for at få adgang til persondata, forsikrer vi, at en sådan adgang begrænses til et absolut minimum i forbindelse med levering af den respektive tjeneste. Desuden skal sådanne eksterne tjenesteudbydere også forpligte sig til selv at overholde alle gældende love om databeskyttelse.
  • Offentlige organer: Myndigheder og statsinstitutioner, såsom offentlige anklagere, domstole eller skattemyndigheder, som vi kan være nødsaget til at overføre persondata til.
  • Private organer: Private organer, som vi overfører dine persondata til på grundlag af en retlig bestemmelse eller dit samtykke.

STEDER, HVOR VI BEHANDLER PERSONDATA/OVERFØRSEL TIL TREDJELAND

De persondata, der leveres af brugere til Kaspersky, kan behandles i lande uden for Den Europæiske Union (EU) eller Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS) og kan omfatte følgende: Storbritannien, Schweiz, Canada, Singapore, Rusland, Japan, USA, Mexico, Kina og Aserbajdsjan.

Kaspersky har taget de nødvendige sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dine persondata i henhold til anbefalede fremgangsmåder for sikkerhed og beskyttelse af persondata, herunder anvendelse af Europa-Kommissionens standardkontraktbestemmelser for overførsler af persondata mellem gruppens virksomheder, hvilket kræver, at alle virksomheder i gruppen beskytter persondata, der behandles inden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde, i henhold til en standard, som er tilsvarende den, der er gældende ifølge databeskyttelsesloven inden for Den Europæiske Union. Hvis vi videregiver persondata til en tredjepartsudbyder uden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde og Schweiz sikre vi inden overførslen at, undtagen i tilfælde tilladt efter almindelig lov, modtageren enten har et relevant databeskyttelsesniveau, eller at der findes relevante sikkerhedsforanstaltninger. Du kan få en kopi af de relevante sikkerhedsforanstaltninger ved at kontakte os på klik her.

Ifølge vores generelle forretningspraksis behandles data, der modtages fra brugere i EU, på servere i EU og Rusland.

I det omfang, det er påkrævet af de gældende lokale love, vælger vi at overføre data over grænser ifølge gældende krav under gældende, lokale love og efterkommer de betingelser og opfylder de relevante procedurer eller indfører de beskyttelsesforanstaltninger, der er påkrævet til dataoverførsel over grænser.

DINE RETTIGHEDER SOM REGISTRERET PERSON, OG HVORDAN DE UDØVES

Du har desuden visse rettigheder i forbindelse med de persondata, som vi behandler:

  • Registerindsigt. Du har ret til at få tydelig, gennemsigtig og letforståelig information om, hvordan vi bruger dine persondata, og hvilke rettigheder du har.
  • Indsigtsret. Du har ret til at anmode om bekræftelse af om vi behandler dine persondata, hvis det er tilfældet, har du ret til at få adgang til denne behandling
  • Ret til berigtigelse. Du har ret til at anmode om at få berigtigelse af forkerte persondata, som vi behandler om dig. Du kan desuden forlange, at ufuldstændige data færdiggøres.
  • Ret til sletning (ret til at blive glemt). I visse tilfælde har du ret til at få dine persondata slettet.
  • Ret til begrænsning af behandling. I visse tilfælde har du ret til at få vores behandling af dine persondata begrænset, hvis du f.eks. bestrider nøjagtigheden af persondataene eller behandlingen er ulovlig og du gør indsigelse mod sletningen af persondataene og i stedet for anmoder om at begrænse deres brug.
  • Ret til dataportabilitet. Hvis du har gjort dataene tilgængelige for os baseret på en kontrakt eller et samtykke, har du ret til at anmode om overførsel af dine persondata. Vi sender dig, eller en tredjepart, som du har valgt, dine persondata i et struktureret, anerkendt og maskinlæsbart format.

Indsigelsesret

Retten til indsigelse er efter en konkret og individuel vurdering Du har til enhver tid ret til at gøre indsigelse af grunde, der relaterer til din særlige situation, til behandlinge af dine persondata baseret på vore legitime interesser (art. 6, stk. 1, litra f i GDPR), herunder profilering baseret på disse bestemmelser. Vi vil ikke længere behandle sådanne persondata til disse formål, medmindre vi kan påvise overbevisende legitime årsager til behandlingen, som tilsidesætter dine interesser, rettigheder og friheder, eller at behandlingen er nødvendig for anlæggelse af, udøvelse af eller indsigelse mod et krav.

Indsigelse mod databehandling med henblik på direkte markedsføring

I det omfang, vi behandler dine persondata med henblik på direkte markedsføring, har du til enhver tid ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af persondata vedrørende dig til disse formål. Hvis du gør indsigelse mod behandlingen med henblik på direkte markedsføring, vil vi ikke længere behandle dine persondata til disse formål.

  • Ret til at trække dit samtykke tilbage. Du har ret til at trække dit samtykke til behandlingen af dine persondata tilbage. Tilbagetrækning af samtykket vil ikke påvirke gyldigheden af nogen aktivitetsbehandling af dine persondata, der allerede er udført, før du trak dit samtykke tilbage.
  • Ret til at klage. Hvis du mener, at behandlingen af dine persondata er ulovlig, har du ret til at indgive en klage til en datatilsynsmyndighed, navnlig i det medlemsland hvor du bor, har arbejdsplads eller på det sted, hvor det påståede brud fandt sted.

I det omfang, det påkræves af de gældende lokale love, finder lokale, retlige krav anvendelse.

Hvis du vil håndhæve disse rettigheder, kan du til enhver tid kontakte os direkte.