Kaspersky Security for SharePoint

Samarbejdsplatforme hjælper medarbejdere og teams med at yde mere ved at arbejde sammen, udveksle og samarbejde om indhold overalt i hele verden. Effektivt teamwork gør din virksomhed mere produktiv, men samarbejdsplatforme kan være en kilde til spredning af malware, og kan også medføre andre sikkerhedsrisici. Hvis du bruger Microsoft SharePoint Server er løsninger til endpointbeskyttelse ikke anvendelige, da alt indhold gemmes i en SQL-database, ikke på bærbare. Kaspersky Security for SharePoint er en dedikeret sikkerhedsløsning, der anvender Kasperskys seneste antimalwaresystem og indholdsbevidste DLP-modul* for at sikre SharePoint-platforme mod alle trusler uden at påvirke dine medarbejderes præstation og samarbejdsevner.


*Separat licens

  • Hovedpunkter

    • Anti-virus-beskyttelse

      Kasperskys nyeste antimalwaresystem sikrer sammen med regelmæssige opdateringer, at resultaterne af dine medarbejderes samarbejde er beskyttet mod alle former for cybertrusler. Kaspersky Security for SharePoint kan beskytte en hel SharePoint-farm, herunder flere serverfarme, SQL-servere, programmer, søgning, indeks og meget mere.

    • Globalt vidensnetværk specialiseret i trusler

      Kaspersky Security for SharePoint modtager realtidsoplysninger fra det skybaserede Kaspersky Security Network (KSN), der leverer beskyttelse mod kendte, ukendte og avanceret malware, herunder zero-day-trusler.

    • Ydeevne

      Programmet er designet til at have minimal indvirkning på systemydeevnen. Desuden kan funktioner til filtrering af filer hjælpe med at reducere omkostningerne til system- og storage ressourcer.

    • Forebyggelse af datalækage

      Kontrol og beskyttelse af fortrolige data og at forhindre, at data identificeres. Med forudinstallerede eller tilpassede ordlister og datakategorier kontrollerer Kaspersky Security for SharePoint, om dokumenter på SharePoint-servere indeholder følsomme oplysninger. Der er særlig fokus på betalingskort og personlige data, mens strukturbaserede søgninger finder følsomme dokumenter som f.eks. kundedatabaser og citater fra fortrolige dokumenter. DLP indeholder også prædefinerede ordlister for alle væsentlige lovgivningsmæssige bestemmelser (HIPAA, PCI DSS, osv.). Du kan også definere undtagelser for at finjustere specifikke kategorier.

    • Nem administration

      Det indbyggede administrationsværktøj leverer omfattende funktionalitet, der er intuitiv at bruge, så programmet er hurtigt og nemt at betjene og kræver ikke yderligere oplæring af IT-personalet.

    • Detaljerede logfiler og fleksibel rapportering

      Et bredt udvalg af rapporter, logs og meddelelser holder chefer og administratorer informeret om problemer og status for beskyttelsen.

    • Understøttelse af kommunikationspolitikker

      Funktioner til indholdsfiltrering hjælper med at sikre, at kommunikation på SharePoint-websites udføres i overensstemmelse med dine politikker og standarder. Programmet kan forhindre storage af filer, som har upassende indhold.

    • Beskyttelse af wiki/blogs

      Programmet beskytter alle typer af SharePoint-lagre inkl. wiki og blogs.

    Robust beskyttelse til dine IT-systemer

    • Scanning ved adgang

      Filer scannes i real-time, mens de uploades eller downloades.

    • On-demand og baggrundsscanning

      Serverindholdet scannes jævnligt for at sikre, at alle objekter er fri for malware. Kaspersky Security for SharePoint kan også scanne indholdet på andre SharePoint-servere. Du kan køre on-demand scanning til enhver tid med en minimal påvirkning af serverbelastning, udføre en parallel scanning mellem servere og udelukke indhold, som blev scannet under forrige opgavekørsel.

    • Anti-phishing

      Webindhold scannes nu for phishing-links for at beskytte brugerdata mod tyveri.

    Begrænser belastningen af dine hardwareressourcer

    • Filtrering af filer

      Filtrering af filer kan være en hjælp til at håndhæve politikker for dokumentlagring og kan reducere de krav, der stilles til storage enheder. Programmet giver administratorer mulighed for at oprette lister med forbudte filnavne og filtypenavne. Forudindstillede filtypeprofiler medfølger (f.eks. musik, video og eksekverbare filer), så politikker kan implementeres hurtigere. Ved at analysere de virkelige filformater, uanset filtypenavnet, sikrer programmet, at det ikke medfører et brud på sikkerhedspolitikken at undgå brugen af et forbudt filtypenavn.

    Omfattende databeskyttelse

    • Registrering af fortrolige oplysninger i dokumenter

      Udover at registrere specifikke typer af data - f.eks. personlige oplysninger og betalingskortoplysninger - scanner programmet også dokumenter for ord eller sætninger, der er indeholdt i en række forudinstallerede, temabaserede ordlister, herunder 'Finans', 'Administrationsdokumenter' og 'stødende sprogbrug'. Dette kan være et værdifuldt værktøj til at hjælpe virksomheder med at beskytte følsomme oplysninger og sikre overholdelse af myndighedskrav.

    • Brugerdefinerede ordlister

      Hver standardordliste opdateres regelmæssigt. Administratorer kan imidlertid også oprette deres egne ordlister, som indeholder nøgleord og sætninger, der er relevante for deres virksomhed eller specifikke projekter. Programmet vil derefter blokere udgående e-mails, der indeholder nogle af disse ord. Ordlister kan også oprettes vha. forespørgselssprog.

    • Dybdegående analyse af indhold

      Strukturerede data kan også bruges som søgeobjekter. Dette muliggør blokering af meddelelser, der indeholder en kombination af specifikke datatyper - eller blokering af meddelelser, der indeholder data i komplekse systemer, f.eks. kundedatabaser.

    Nem administration

    • Intuitiv grænseflade

      Programmets administrationsværktøj har en grænseflade, som er nem at forstå, og som anvender en scenariebaseret tilgang. Alle de oftest anvendte administrative scenarier er omfattet.

    • Centraliseret styring og overvågning

      En enkelt administrativ konsol gør det muligt at kontrollere selv flere serverfarme fra en enkelt konsol. Kaspersky Security for SharePoint er integreret med Kaspersky Security Center, hvilket giver dig mulighed for at overvåge samarbejdsplatformens beskyttelse og forbindelsesstatus, se vigtige begivenheder, og få adgang til konsoliderede statistikker for alle SharePoint-servere sammen med andre sikkerhedskomponenter, som organisationen anvender.

    • Dashboard

      Et overskueligt dashboard brætdisplay giver adgang i real-time til den aktuelle produktstatus, databaseversion og licensstatus for alle beskyttede servere. Grafiske gengivelser af beskyttelsesstatus gemmes i en uge.

    • Sikkerhedskopiering af ændrede filer

      En sikkerhedskopifacilitet opbevarer detaljerede oplysninger om ændrede filer. I tilfælde af en hændelse kan disse oplysninger være en hjælp ved undersøgelser. Programmet kan også gendanne ændrede filer, hvis det er nødvendigt. Sikkerhedskopier gemmes i et beskyttet, isoleret miljø.

    • Integration i Active Directory

      Programmet sørger for godkendelsen af Active Directory-brugere.

    • Rollebaseret adgang

      Sikkerhedsstyring og administration af udbredelsen af fortrolige oplysninger kan tildeles forskellige medarbejdere eller jobroller.

    Meddelelser, logfiler og rapportering

    • Meddelelsessystem

      Automatiske meddelelser informerer systemadministratorer og dokumentejere om overskridelser af politikken, så de straks kan gribe ind.

    • Detaljerede logfiler

      Der registreres detaljerede oplysninger om alle produkthandlinger. Dette giver mulighed for nemt og hurtigt at identificere årsagen til et problem.

    • Omfattende rapportering

      Fleksible rapporter giver et overblik over de vigtigste begivenheder og status for sikkerhedssystemet. Rapporter kan sendes via e-mail, i HTML-format.

    Understøt din organisations kommunikationspolitikker

    • Indholdsfiltrering

      Programmet forhindrer lagring af filer med upassende indhold, uanset filtype. Indholdet af hver fil analyseres, baseret på nøgleord.

    • Ordbøger

      Programmet indeholder et sæt ordbøger til filtrering af indhold. Ordbøgerne dækker fire kategorier – obskønt sprog, våben, narko og pornografi. Desuden kan ledere oprette yderligere ordbøger.

  • Systemkrav til Kaspersky Security 9.0 for SharePoint Server

    • Microsoft SharePoint-serverversioner

      • SharePoint Server 2016 med den nyeste servicepakke
      • SharePoint Server 2013 med den nyeste servicepakke
      • SharePoint Server 2010 med den nyeste servicepakke
    • Sikkerhedsserver

      Operativsystemer:

      • Til SharePoint Server 2010:
        • Windows Server 2008 R2 Service Pack 1
        • Windows Server 2012 R2
      • Til SharePoint Server 2013:
        • Windows Server 2008 R2 x64 Service Pack 2
        • Windows Server 2012 x64
        • Windows Server 2012 R2
      • Til SharePoint Server 2016:
        • Windows Server 2012 R2
        • Windows Server 2016
    • Administrationskonsol

      Operativsystemer:

      • Windows Server 2008 R2
      • Windows Server 2012 x64
      • Windows Server 2012 R2
      • Windows Server 2016
      • Windows 7 Professional Service Pack 1
      • Windows 7 Professional x64 Service Pack 1
      • Windows 7 Enterprise Service Pack 1
      • Windows 7 Enterprise x64 Service Pack 1
      • Windows 7 Ultimate Service Pack 1
      • Windows 7 Ultimate x 64 Service Pack 1
      • Windows 8
      • Windows 8 x64
      • Windows 8.1
      • Windows 10

      For installation og drift af administrationskonsollen skal du have Microsoft .NET Framework 4.5 Service Pack 1 og Microsoft Management Console 3.0 installeret.

      For at installere management plug-in, skal du have Kaspersky Security Center 10 Service Pack 2 Maintenance Release 1

    • Yderligere krav

      Produktet kræver SQL-server installeret lokalt eller eksternt. De understøttede versioner af Microsoft SQL-server er:

      • Microsoft SQL Server 2016 Express, Standard eller Enterprise
      • Microsoft SQL Server 2014 Express, Standard eller Enterprise
      • Microsoft SQL Server 2012 Express, Standard eller Enterprise
En del af

Ikke sikker på, hvilken løsning der er den rigtige for din virksomhed?