Ferraris True Cybersecurity

"En af fordelene, vi har opnået i vores samarbejde med Kaspersky Lab, er deres evne til at forstå vores behov...
Vi har gearet op til et tættere teknisk partnerskab."

Vittorio Boero, Informationschef hos Ferrari S.p.A.

Kontakt os

Forbind, detekter, beskyt

Når du er et af verdens mest ikoniske brands og drevet af det mest succesfulde team i formel 1-historien, og andres sikkerhed afhænger af nøjagtigheden og tilgængeligheden af dine data, har du ikke råd til at tage chancer. Derfor overlader Ferrari det til Kaspersky Lab at tage sig af virksomhedens sikkerhed på internettet.

Fra virksomhedens verdensberømte Maranello-fabrik til formel 1-banen sikres mere end 5.000 Ferrari-slutpunkter og -systemer på verdensplan af verdens IT-sikkerhedsspecialister, Kaspersky Lab.

Og da begge virksomheders teknologiske vision og innovation omfatter biler med adgang til internettet, Tingenes internet og en stadigt voksende tilstedeværelse på internettet, udvider Kaspersky Lab virksomhedens teknologisamarbejde med Ferrari ved at levere beskyttelse, som rækker langt ud over enheder til selve dataene, 24 timer i døgnet, syv dage om ugen.

"Selvom vi arbejder inden for meget forskellige brancher, er vi forenet gennem samme kerneforretningsværdier: Teknologisk lederskab og en passion for innovation og konstant at blive bedre til det, vi gør," siger Kaspersky Labs grundlægger og administrerende direktør, Eugene Kaspersky.

Hastighed, sikkerhed, banebrydende innovation… fantastiske komponenter til et udvidet partnerskab.

Internetsikkerhed 24 timer i døgnet. Overalt.

Ud over de mere end 300.000 unikke typer af malware Kaspersky Labs eksperter opdager hver dag, opstår der hele tiden nye trusler. Når internetkriminelle udvikler værktøjer, der er individuelt tilpasset det enkelte offer, er indikatorer for kompromitterende adfærd ikke længere nok til alene at hjælpe virksomheder med at opdage angreb. Den fortsatte fremmarch af ransomware og DDoS-angreb (Distributed Denial of Service) er gået i ledtog med enhedsintegritet i et landskab af Tingenes Internet om at introducere nye sårbarhedsområder, især i produktionsmiljøer, hvor nyfundne tilslutningsmuligheder ikke altid ledsages af bevidstheden om sikkerhed på internettet.

I dette miljø er det lige så vigtigt at vide, hvor du er sårbar, som at besidde evnen til at opdage og forhindre internetangreb. En sammenholdelse af denne selvbevidsthed med de seneste trusselsefterretninger for at kunne forudse, hvad der sker bag den næste chikane, er afgørende for en virksomhed med Ferraris profil og omdømme. De har brug for en sikkerhedspartner, som ikke blot holder trit med de nyeste trusler, men som er på forkant med dem – og samtidig kan forudse sårbarhedsprofilen af de mest innovative digitale teknologier.

Derfor har Ferrari valgt at udvide partnerskabet med Kaspersky Lab. Ud over at beskytte de traditionelle områder inden for virksomhedsteknologi såsom slutpunkter, ERP og PLM arbejder Kaspersky Lab nu sammen med Ferrari om at beskytte virksomhedens digitale verden gennem penetrationstests, vurdering af sårbarhed og trusselsefterretninger.

Beskyttelse af brandet, sikring af tilgængeligheden

Med en global tilstedeværelse på internettet og beskyttelse af et værdifuldt brand var det af afgørende betydning, at virksomheden havde tilliden til at gennemføre dette, eftersom det ikke kun havde et globalt omfang, men også var af global betydning for virksomhedens trusselsefterretning og analysefunktioner og ekspertise. Kaspersky Lab, der allerede var en betroet partner i beskyttelsen af Ferraris slutpunktsøkosystem, skulle leve op til forventningerne og viste sig endnu engang at være bedste egnet til at beskytte virksomhedens digitale tilstedeværelse.

Forsvaret mod kendte udnyttelser på internettet parret med trusselsefterretning og vurdering af sårbarhed med henblik på at forudse og forebygge trusler, inden de bliver et problem, udgør nu endnu et lag i Kaspersky Labs internetsikkerhed, der medvirker til at beskytte et af verdens største brands. Scanning efter behov med minimal indvirkning på ydeevnen, beskyttelse mod DDoS-angreb, evnen til at yde handlekraftig trusselsefterretning inden for strenge platformsspecifikationer og fuld diskretion ved rapportering… blot nogle få af grundene, der førte til, at Kaspersky Lab opnåede førsteposition i Ferraris skrappe tests.

Ægte sikkerhed uden at gå på kompromis

Men det stopper ikke ved internettet: Systemernes generelle tilgængelighed, infrastrukturen og programmerne, der kører på dem, er af afgørende betydning, og det er resultaterne også: "Som du kan forstå, er resultaterne hos Ferrari yderst vigtige, så vi er nødt til at garantere for sikkerheden uden at gå på kompromis," siger den øverste tekniske chef, Francesca Duri.

Med den opgave i udsigt at sikre tilgængelighed til IT-infrastrukturen for Ferraris produktionsanlæg, siger Duri, at Kaspersky Labs industrielle løsninger til sikkerhed på internettet adskiller sig på et marked, hvor få standardleverandører kan tilbyde denne slags ekspertise: "Jeg blev på en meget positiv måde overrasket, da jeg ved at arbejde sammen med Kaspersky erfarede, at de allerede har løsninger til sikkerhed på dette område.

Det er grunden til, at vi arbejder sammen, og dermed også årsagen til, at vi vil blive ved med at arbejde sammen om at sikre, at det samme niveau af internetsikkerhed gælder for alle forretningsområder".

En høj ydeevne under pres giver dig en fordel

Ferrari driver et af de mest avancerede produktionsanlæg i verden, hvor høj grad af automatisering kombineret med præcisionsteknikker, testdata og over 2.000 medarbejdere udgør en kompleks, høj-værdi infrastruktur med unikke sikkerhedsbehov.

Og det er endda før, kravene til en løbsweekend medregnes: Med mere end 60 GB data pr. bil, der akkumuleres i løbet af et løb, og flere simuleringer i realtid, der bruger disse data på banen, står der meget på spil.

"En af fordelene, vi har draget nytte af i samarbejdet med Kaspersky, er deres parathed til efterkomme vores behov," siger informationschef, Vittorio Boero. "Kaspersky er en virksomhed, jeg valgte at arbejde sammen med i 2012, da jeg kom til Ferrari." Ligesom alle de bedste forhold er dette ét, som fortsætter med at vokse og udvikle sig omkring en fælles vision, forståelse og ekspertise.