Cybersikkerhed til et brand i verdensklasse

"Kaspersky har hjulpet Ferrari med at reagere på fortløbende krav og trusler ved at skabe innovative og højtydende produkter sammen med avancerede cybersikkerhedstjenester"

Alessandro Sala, Head of IT, Security and Compliance, Ferrari S.p.A.

Kontakt os

For fans af Formel 1 i hele verden er bilerne mere end blot det højeste inden for bilteknik – de er levende enheder, der fremkalder stærke følelsesmæssige tilknytninger. Og ingen gør dette i højere grad end Ferrari, hvis legendariske logo med en stejlende hest har prydet sporten i hvert eneste mesterskab siden 1950.

En Formel 1-bil består af tusindvis af dele, hvoraf mange udvikles gennem hele sæsonen. Dermed vil størstedelen af bilerne ved finalen være meget forskellige fra det køretøj, der inden sæsonen påbegyndte testning i Barcelona.

Det stiller store krav til både design- og produktionsprocesser og til den cybersikkerhed, der skal beskytte dem – som, for Ferrari, er blevet leveret af Kaspersky siden 2010.

Udfordring

I vores video og skriftlige casestudier, der er lavet for at fejre Ferraris partnerskab med Kaspersky, drøfter topchefer i Ferrari udfordringerne ved at maksimere F1-holdets brug af data, analyser og teknologi for at opfylde deres mål inden for sporten.

Disse spænder fra den eksponentielle vækst i IT og nye teknologier inden for Industry 4.0 til sofistikeret simulation og målesystemer til bilernes ydeevne. Mange er baseret på tilpassede applikationer, der kræver skræddersyede sikkerhedsløsninger til at beskytte virksomhedens data.

Ferrari driver en af verdens mest sofistikerede produktionslinjer. Høje automatiseringsniveauer er kombineret med præcise teknologier, testdata og tusindvis af medarbejdere i en kompleks infrastruktur af høj værdi med unikke sikkerhedskrav.

Og da F1 er en højprofileret forretning med et stort budget, er det ikke overraskende, at det er et løbende mål for stadigt mere sofistikerede organiserede cyberkriminelle, der kan udvikle tilpassede værktøjer til meget målrettede angreb på nye sårbarhedsområder.

Kasperskys løsning

Fra sin verdensberømte fabrik i Maranello, Italien, til F1-baner i hele verden er mere end 5.000 Ferrari-slutpunkter og -systemer på verdensplan sikret af Kaspersky.

Da begge virksomheders teknologiske vision og innovation omfatter tilsluttede biler, IoT og en stadigt voksende tilstedeværelse på internettet, udvider Kaspersky virksomhedens teknologisamarbejde med Ferrari ved at levere beskyttelse, som rækker langt ud over enheder til selve dataene, 24 timer i døgnet og 365 dage om året.

Udover traditionelle områder såsom slutpunkter, ERP (Enterprise Resource Planning) og PLM (Product Lifecycle Management) samarbejder Kaspersky med Ferrari om at beskytte virksomhedens digitale verden på flere måder, herunder pc-scanning efter behov med minimal påvirkning af ydeevnen, beskyttelse af systemer til operationel teknologi (OT) og skræddersyet servicelevering.

Med et blik mod fremtiden ser Ferraris Chief Information Officer, Antonia Casamassima, også mange muligheder for, at Kaspersky og Ferrari kan udvide samarbejdet yderligere.

"Vi implementerer integreret systemsikkerhed for at beskytte nogle specifikke systemer, hvor standardsikkerhedsløsninger ikke passede. Der er potentiale til at øge værdien af partnerskabet mellem Ferrari og Kaspersky yderligere i beskyttelsen af operationel teknologi eller på træningsområdet, hvor jeg mener, at Kasperskys løsninger er meget interessante for Ferrari."

Få mere at vide om Kasperskys partnerskab med Ferrari her.

Vi bruger cookies til at gøre din oplevelse af vores websteder bedre. Ved at bruge og navigere videre på dette websted, accepterer du dette. Detaljerede oplysninger om brugen af cookies på denne hjemmeside er tilgængelige ved at klikke på "Flere oplysninger".

Accepter og luk